اشتغال نشسته رویکرد جدید سازمان زندان‌ها در ۶ ماه دوم سال جاری

معاون سلامت، اصلاح و تربیت و سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: توسعه اشتغال نشسته به عنوان رویکرد جدید سازمان زندان‌ها در شش ماه دوم سال ٩٩ در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سیدعباس جوهری، اظهار کرد: اکنون در حوزه اشتغال زندانیان با عنایت ریاست قوه قضائیه حرفه آموزی و اشتغال در کنار اقدامات فرهنگی جزو اولویت‌های سازمان زندان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: امسال در شش ماهه دوم سال ٩٩ علیرغم شیوع کرونا، در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رویکرد اشتغال نشسته توسعه و گسترش می‌یابد که زندانیان در فضای زندان ضمن حرفه آموزی اشتغال را نیز تجربه کنند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت و سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور، ادامه داد: حضور تیم‌های جهادی در زندان‌ها نیز از دیگر اقدامات مهم این سازمان است که با حضور مردم انجام و سبب تقویت ارتباط جامعه با قوه قضائیه و همچنین سازمان زندان‌ها می‌شود.

جوهری تصریح کرد: بر اساس این طرح، از حضور تیم‌های جهادی در حوزه‌های متعدد اجتماعی، پزشکی، فرهنگی و جهادی استقبال می‌شود، که این هفته نیز شماری از تیم‌های پزشکی متشکل از مردان و زنان در زندان حضور یافته و به‌صورت جهادی اقدام به ارائه خدمات پزشکی کرده‌اند.

به گفته معاون سازمان زندان‌های کشور، انجام اقدامات بیشتر در هر یک از این حوزه‌ها ارتباط مردم با سازمان قوه قضائیه را جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مجموعه مددجویان سازمان زندان‌ها تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: این رویکرد که بی‌شک سبب رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگی، حرفه‌آموزی، اشتغال و سلامت می‌شود، با حمایت‌های خانوادگی و ارائه تسهیلات در خارج از زندان سبب تداوم حرفه‌های آموخته شده در زندان به عنوان اشتغال خواهد شد.

کد خبر 446972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.