تنها راه پیش روی فلسطین، مبارزه و قیام است

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: تنها راه پیش روی فلسطین، مبارزه و قیام است و تنها انتفاضه می‌تواند ثابت کند هر کشوری به آرمان فلسطین خیانت کند، پشیمان خواهد شد.

مهدی شکیبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت ایجاد انتفاضه سوم فلسطین، اظهار کرد: تا به امروز دو انتفاضه در فلسطین در واکنش به عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی رخ داده است؛ انتفاضه اول در سال ١٩٨٧ پس از امضا قرارداد کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل رخ داد تا از پیوستن مابقی کشورها به این عادی سازی و خیانت به ملت فلسطین جلوگیری کند. انوار سادات، رئیس جمهور مصر که در سال ١٩٧٨ توافقنامه‌ای را با رژیم صهیونیستی امضا کرده بود به دست مردم مصر ترور شد.

وی افزود: پس از گذشت ١٢ سال، انتفاضه دوم در سال ٢٠٠٠ در پی عادی سازی روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن با رژیم صهیونیستی رخ داد و باعث رسوایی تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن شد.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: در حال حاضر ملت فلسطین با نوعی خیانت از طرف امارات و بحرین رو به رو شده است؛ به ویژه آنکه در آستانه ٢٨ سپتامبر، سالروز انتفاضه فلسطین هستند. این موضوع یادآور خواهد شد که تنها راه پیش روی فلسطین، مبارزه و قیام است و تنها انتفاضه می‌تواند ثابت کند هر کشوری به آرمان فلسطین خیانت کند، پشیمان خواهد شد؛ همانگونه که بیش از ۴۰ سال از عادی سازی روابط مصر با اسرائیل می‌گذرد و هیچ‌گونه ارتباطی بین دو این کشور از ترس قیام مردم برقرار نمی‌شود.

کد خبر 446935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.