آتش‌نشانان گلپایگانی درجه دار شدند

شهردار گلپایگان گفت: به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اعطای ارتقا درجه تعدادی از پرسنل شهرداری گلپایگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز (دوشنبه) در آئین گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی گلپایگان اظهار کرد: پس از حمله رژیم بعث عراق به پالایشگاه نفت آبادان نیروهای آتش‌نشانی در هنگام عملیات اطفای حریق به شهادت رسیدند و به پاس خدمات و رشادت آن‌ها هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشانی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه شغل آتش‌نشانی تنها با عشق، علاقه و دریادلی انتخاب می‌شود، گفت: وجود نیروهای آتش‌نشانی باید مایه آسایش و آرامش شهروندان باشند که پرسنل آتش‌نشانی گلپایگان به این امر مهم عمل کردند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه مشکلات حقوقی و استخدام رسمی پرسنل آتش‌نشانی گلپایگان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز درجه تعدادی از پرسنل آتش‌نشانی اعطا می‌شود و این نوید را می‌دهم که تا پایان مهرماه مشکلات قرار دادی پرسنل آتش‌نشانی برطرف خواهد شد.

شکرزاده متذکر شد: با توجه به اینکه آتش‌نشانی شهر گلپایگان معین آتش‌نشانی‌های دو شهر گوگد و گلشهر است و به صورت شهرستان عملیات انجام می‌دهد، اما تجهیزات کافی در اختیار ندارد در این راستا از سازمان شهرداری‌های کشور خواستار تأمین تجهیزات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۴۵۸ عملیات توسط مأموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان انجام شد، گفت: امسال آمار حوادث نسبت به یک سال گذشته کاهش یافته است که نشان دهنده دقت بیشتر شهروندان گلپایگانی در رعایت اصول ایمنی است.

در یک سال گذشته ۴۵۸ مورد عملیات در شهر گلپایگان انجام شد

مهدی خلجی، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان اظهار کرد: آتش‌نشانی از مشاغل مهم و حساس در هر کشوری است چون با عشق و علاقه و از خودگذشتگی و ایثار برای نجات جان انسان‌ها از حلقه آتش می‌گذرد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه ساز در سطح شهر گلپایگان، گفت: در یک سال گذشته بازدید از مساجد، مدارس، مراکز درمانی، مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی برای ارائه موارد ایمنی و معرفی سامانه ۱۲۵، توزیع کتاب آتش‌نشانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهروندان، ادارات و نهادها انجام شده است.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان تصریح کرد: در یک سال گذشته ۴۵۸ مورد عملیات در شهر گلپایگان انجام شد که از این تعداد ۲۱۲ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲۴۶ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است که از این تعداد هشت نفر مصدوم و پنج نفر فوت، و ۲۳۴ مورد نجات یافتند.

به گزارش ایمنا، در این آئین ضمن تجلیل از پرسنل آتش‌نشانی گلپایگان، ارتقای درجه سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان به همراه تعداد دیگری از پرسنل آن اعطا شد.

کد خبر 446872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.