صادرات ۸۶۰ میلیون دلاری اصفهان به ۸۳ کشور جهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان، طی نیمه نخست امسال دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۹۵۸ تن و به ارزش ۸۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۳ کشور جهان صادر گردیده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرکات اصفهان، مدیرکل گمرکات این استان اظهار کرد: در نیم سال نخست سال ۹۹، ۱۰۱۵ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان به ۸۳ کشور جهان صادر شده است که عمده آن‌ها را محصولات و مصنوعاتی تشکیل می‌دهد که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

وی افزود: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان شامل چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار دلار با سهم چهار درصد، محصولات لبنی به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰ هزار دلار با سهم سه درصد و محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار با سهم دو درصد بوده‌اند.

کوهستانی پزوه گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان در شش ماه نخست سال جاری، عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند و میزان صادرات استان به این کشورها نیز به ترتیب ۲۳۹ میلیون دلار، ۱۲۳ میلیون دلار، ۱۱۸ میلیون دلار، ۹۰ میلیون دلار و ۴۸ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 446800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.