برنامه‌های سیمای یزد برای ناشنوایان مناسب‌سازی می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با ورود کمیته مناسب سازی شهری شورای شهر یزد طی تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما مقرر شد مترجم ناشنوایان در صدا و سیمای یزد حضور یابد.

سپنتا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کمیسیون خدمات شهری جلساتی را به مباحث مرتبط با معلولان اختصاص داده و با تشکیل کمیته تخصصی مناسب سازی شهری در این حوزه برنامه ریزی لازم را انجام داده، اظهار کرد: نمونه بارز این فعالیت‌های مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان جسمی و حرکتی است.

وی با بیان اینکه سایر معلولان مانند ناشنوایان نیازهای دیگری دارند که شاید با مناسب سازی مسیرهای شهری مرتبط نباشد، افزود: با پیگیری و نیازسنجی‌هایی که در خصوص ناشنوایان شد بیشترین درخواست آنها ایجاد امکان استفاده از برنامه‌های صدا و سیما بود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه صدا و سیما طبق قانون باید شرایط استفاده ناشنوایان از برنامه‌های خود را فراهم کند، تاکید کرد: با ورود کمیته مناسب سازی شهری شورای شهر یزد و با همکاری فرمانداری یزد، بهزیستی، انجمن ناشنوایان استان و صدا و سیما طی تفاهم نامه‌ای مقرر شد مترجم ناشنوایان در اخبار صدا و سیمای یزد استفاده شود و حق الزحمه آن توسط شهرداری و شورای شهر یزد پرداخت شود.

نیکنام با بیان اینکه مجوزهای لازم از سازمان صدا و سیما برای این امر اخذ شده، تصریح کرد: طی این تفاهم نامه مقرر شد مترجم ناشنوایان هر روز در یک بخش خبری استان و برنامه سلامت که توسط صدا و سیمای یزد در شبکه شما پخش می‌شود، حضور داشته باشد.

نیکنام با بیان اینکه پنج هزار نفر عضو جامعه ناشنوایان استان یزد هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، به نظر می‌رسد این اقدام در سال‌های آینده هم به طور مستمر دوام داشته باشد.

کد خبر 446799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.