آزادی ٣٨٠٩ زندانی جرایم غیرعمد/۱۱ درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است

ستاد دیه کشور اعلام کرد: سه هزار و ۸۰۹ زندانی جرایم غیرعمد در نیمه نخست سال جاری، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند که ۱۱ درصد این آمار متعلق به اصفهان است.

به گزارش ایمنا، به نقل از ستاد دیه کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال میزبان جشن‌های آزادی نبودیم اما به برکت آئین‌های گلریزان برگزار شده در فضای مجازی و برپایی پویش‌های مردمی تا پایان شهریور ماه تعداد سه هزار و ۶۸۴ زندانی مرد و ۱۲۵ زندانی زن با حمایت‌های اقشار مردمی از بند آزاد شده‌اند.

۱۱ درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است

در فهرست آمار ستاد دیه، استان اصفهان با فراهم شدن زمینه آزادی ۴۲۵ محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا رانندگی در صدر جدول عددی آزادی‌ها قرار گرفته است، تهران با ۲۴۲ مورد آزادی، فارس با رهایی ۲۱۵ مددجو و مازندران با مختومه کردن ۲۰۶ پرونده به آزادی در ادامه این فهرست قرار دارند.

۹۶ درصد زندانیان آزاد شده محکومان مالی هستند

از جمع مددجویانی که در این بازه زمانی آزاد شدند تعداد سه هزار و ۶۵۸ نفر به دلیل ناتوانی در تأمین تعهدات ناشی از صدور چک، مهریه و نفقه گرفتار زندان شده بودند و بقیه که فقط چهار درصد مجموع زندانیان را تشکیل داده آن‌هایی هستند که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه گرفتار بند بودند.

قابل توجه اینکه در شمار ١٢۵ زن زندانی آزاد شده ۵۵ نفر از این زنان نه با صدور چک یا امضای سفته برای کسب منافع شخصی، بلکه به واسطه ضمانت از طریق این اوراق گرفتار شیادانی شده‌اند که تسهیلاتی را دریافت و قرار بوده اقساطی را پرداخت کنند، اما از این اقدام خیر ضامن نهایت سوءاستفاده شده و علی‌رغم پیگیری‌های قضائی و انتظامی سوءاستفاده کنندگان هنوز متواری هستند.

کد خبر 446790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ای کاش قضات محترم در این اوضاع کرونایی بخصوص در اصفهان مجازات زندان را به اجرا در نمی آوردند واز قوانین بازدارنده دیگر استفاده می کردند _ به امید آن روزی که هیچ نابهنجاری قوانین را زیر پا نگذارد