امشب آخرین مهلت انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون ۹۹

فرایند انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ و پذیرش بدون آزمون امروز دوشنبه هفتم مهر ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، مهلت انتخاب رشته برای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز شده در کنکور سراسری ۹۹ ساعت ۲۴ امشب در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org به اتمام می‌رسد.

بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون ۳۹۶ هزار و ۴۰۲ نفر انتخاب رشته کرده‌اند. بعد از پایان مهلت انتخاب رشته، نتیجه نهایی کنکور ۹۹ هفته نخست آبان ماه منتشر می‌شود.

انتخاب رشته برای چهار رشته دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال توسط سازمان سنجش انجام می‌شود. فرایند ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش بدون آزمون ۹۹ نیز ساعت ۲۴ امشب دوشنبه هفتم مهرماه در درگاه این سازمان به پایان می‌رسد؛ تاکنون ۱۹۴ هزار و ۲۸۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.

داوطلبانی که در کنکور ۹۹ شرکت کرده یا نکرده‌اند و یا در صورت شرکت در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده یا نشده‌اند، امکان ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش بدون آزمون را دارند. کنکور سراسری ۹۹ روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد.

در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون ۹۹ تعداد ۹۱۲ هزار ظرفیت اعلام شده، اما تاکنون تعداد داوطلبان استقبال کننده کمتر از ظرفیت‌ها بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 446777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.