سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست

عضو انجمن رادیولوژی ایران، گفت: حجم مراجعه مردم به مراکز رادیولوژی این روزها زیاد است در حالیکه سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست.

به گزارش ایمنا، مسعود پزشکی راد، اظهار کرد: این روزها حجم مراجعان مردم برای انجام سی تی اسکن به مراکز رادیولوژی چهار برابر افزایش یافته در حالی که ضرورتی به انجام این کار نیست.

وی افزود: یک نگرانی در جامعه عمومی ایجاد شده که باید برای تشخیص ابتلاء به کرونا سریع‌تر سی تی اسکن انجام داد و این حجم زیاد مراجعات باعث شده فشار مضاعفی برای پرسنل مراکز رادیولوژی در ارائه خدمات به وجود آید و مردم باید بدانند که سی تی اسکن به دلیل استفاده از اشعه ایکس عوارضی برای سلامت بدن دارد.

این رادیولوژیست با تاکید بر عدم رشد تعرفه خدمات رادیولوژی، گفت: تعرفه خدمات رادیولوژی از سال گذشته تاکنون ۱۰ درصد رشد داشته در حالی که تحریم‌ها و افزایش ارز باعث شده امکانات و تجهیزات و حتی مواد اولیه به سختی توسط مراکز تهیه شود و این مسئله کیفیت ارائه خدمات را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

پزشکی راد، تصریح کرد: به عنوان مثال قیمت یک دستگاه سونوگرافی سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان بود که مراکز رادیولوژی امسال آن را به بهای بیش از یک میلیارد تومان باید خریداری کنند و رادیولوژی از رشته‌هایی است که تجهیزات و دستگاه‌های آن وابسته به ارز بوده و فشار مضاعفی در تجهیز و تعمیر وسایل نیز به وجود آورده است.

وی در خصوص برگزاری همایش رادیولوژی به صورت مجازی، گفت: با وجود همه‌گیری بیماری کرونا در جهان از جمله ایران و ضرورت حفظ فاصله اجتماعی به منظور کنترل بیماری برگزاری این کنگره امسال بدون تأخیر از ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه به صورت مجازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی برگزار و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

پزشکی راد به ایرنا گفت: این همایش با محورهای تصویربرداری عروق، قفسه سینه، سیستم عضلانی - اسکلتی، زنان و مامایی در رادیولوژی برگزار می‌شود و امسال به دلیل مساله کرونا یک بخش اصلی از مباحث در مورد تصویربرداری و کرونا خواهد بود و اساتید و سخنرانان صاحب نام داخلی و خارجی مطالب را به دو صورت آنلاین در قالب وبینارهای روزانه و نیز به صورت آفلاین ارائه خواهند داد.

کد خبر 446772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.