حقوق کارکنان شهرداری بندرانزلی پرداخت شده است

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی گفت: حقوق پرسنل شهرداری این شهر تا پایان شهریورماه سال جاری پرداخت شده است.

موسی زنجانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برخی صحبت‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، اظهار کرد: حقوق پرسنل شهرداری انزلی تا پایان شهریورماه امسال پرداخت شده و تنها چند مرحله پرداخت اضافه کار مانده که امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم در ماه‌های آتی آن را نیز پرداخت کنیم.

وی شیوع ویروس کرونا و تغییر شهردار انزلی را از دلایل مهم وقفه در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری دانست و افزود: با آغاز به کار شورای پنجم سه حقوق و هشت اضافه کار کارکنان شهرداری باقی مانده بود. که تنها از آن سه اضافه کار مانده و مابقی مطالبات قبلی پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر انزلی، تصریح کرد: شرکت پیمانکار در زمینه پرداخت حق و حقوق کارگران شرکتی شهرداری در زمان مقرر کوتاهی کرده و مبلغی معادل ۷۰۰ میلیون تومان معوقات باقی گذاشته است که اقدامات حقوقی آن انجام شده و باید این مبلغ را به حساب شهرداری واریز کند تا بتوانیم مطالبات پرسنل را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بخش اعظمی از ارزش افزوده شهرداری‌ها را به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده و با این تصمیم دولت، بودجه شهرداری‌ها به صورت قابل توجهی کاهش یافته است. افزود: شیوع ویروس کرونا ساخت و ساز را به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری، بسیار کاهش داده است؛ همچنین شهرداری از برخی از ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی مطالباتی دارد که بعضاً تا هفت برابر بیشتر از میزان طلب کارگران است. در حال رایزنی هستیم تا با دریافت این مبالغ، بتوانیم تا پایان آبان ماه اضافه کار پرسنل را پرداخت کنیم.

زنجانخواه با بیان اینکه شورای اسلامی دوره پنجم هنگام آغاز به به کار با مشکلات زیادی روبرو شد و از دوره قبل تهاتر سنگین ۱۳ میلیارد تومانی در شهرداری توسط آقایان انجام و از بابت آن مشکلاتی بجا مانده بود، ادامه داد: شورای پنجم با کمترین بودجه شهرداری را تحویل گرفت اما توانست درآمد و امکانات مالی آن را افزایش دهد.

رئیس شورای شهر انزلی با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر با امکانات مالی و زمین‌هایی که در اختیار دارد. می‌تواند با تبدیل آنها به احسن بسیاری از مشکلات خود را حل کند، اضافه کرد: در این زمینه مجوز قانونی اخذ و توسط کمیسیون تطبیق تأیید شده و مدیریت شهری براساس آئین مالی شهرداری‌ها می‌تواند از طریق مزایده زمین‌ها را به فروش برساند و مشکلات مالی خود را حل کند.

وی افزود: تخصیص بودجه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در شورای شهر دوره پنجم مصوب و مجوز آن صادر شده تا شهرداری با فروش بخشی از زمین‌های پراکنده خود، حقوق پرسنل را پرداخت کند و بخشی دیگری از این مبلغ را نیز برای خرید ماشین آلات مورد نیاز اختصاص دهد اما تاکنون شهرداری در این زمینه اقدام مثبتی انجام نداده است.

کد خبر 446707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.