نگارگری آمیخته با اشعار خیام

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم اطلاعات، مخاطب می‌تواند با بازدید از نمایشگاه‌های مختلف با تاریخچه هنر و شاعران سرزمین خود آشنا شود تا ذهن و فکر خود را در برابر اطلاعات غلط و اشتباه مقاوم کند.

میلاد مهتابیان پور درباره نمایشگاه نگارگری خود به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این نمایشگاه نگارگری برگرفته از رباعیات خیام است البته اشعار پروین اعتصامی، مولانا و صائب تبریزی نیز در نمایشگاه به چشم می‌خورد. و به دلیل تأثیر مثبت شعرهای خیام در آثارم، همچنین نزدیکی این اشعار به آثار نگارگری از این رباعیات استفاده شده است.

این هنرمند ادامه می‌دهد: اکثر آثار شعر است اما در کنار اشعار سعی شده موضوع آزاد ذهنی را با نگارگری و گل و مرغ به تصویر بکشم که موضوع آن‌ها برگرفته از مسائل روز است. گل و مرغ، تشعیر، فیگور، حیوانات و دیگر رشته‌ها زیر مجموعه نگارگری است و اجرای گل و مرغ تزئینی است و نمی‌توان آن را با فیگوراتیو، آناتومی و حیوانات درگیر کرد.

مهتابیان پور تصریح می‌کند: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی مخاطب با خیام بود چرا که اکثر مخاطبان مطالعه ندارند. در کنار آثار QRکد درست شده تا اطلاعاتی در رابطه با زندگی‌نامه خیام در دسترس مخاطب قرار گیرد، همچنین تلاش کردم فرهنگ سازی شعر خوانی کنم و در کنار آن نیز تصویر سازی اشعار صورت گرفته تا مخاطب اشعار را در ذهن خود به تصویر بکشد.

وی خاطرنشان می‌کند: با توجه به شیوع کرونا استقبال از نمایشگاه بسیار خوب بود دانشجویان و شاعران زیادی برای بازدید آمدند. ۴۴ اثر در قالب‌های نگارگری، شیوه تشعیر و گل و مرغ به نمایش درآمده و مخاطب از طراحی تا رنگی شدن آثار را مرحله به مرحله مشاهده می‌کند.

گفتنی است‌، این نمایشگاه تا چهارشنبه ۹ مهرماه در گالری نقش خانه میزبان هنردوستان است.


کد خبر 446673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماه منیر سطوت IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    آثار میلاد مهتابیان پور شاهکاری است که در عصر حاضر غوغایی بر پاکرده آثاری که چشم هر بیننده ای را خیره کرده میلادجان ما به وجود عزیزی چون شمادر کنار خود افتخار میکنیم آثار شما بینظیر وفوق العده زیباست امیدوارم همیشه در صحنه علم وهنر موفق وموید وپیروز باشی
  • مهرداد کا IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    اثار میلاد مهتابیان پور خیلی زیباست و واقعا اقا میلاد یه هنرمند واقعی است