ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرد

کابینه وزیران ارمنستان با اعلام وضعیت جنگی، بسیج عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، دولت ارمنستان روز یکشنبه، در ارتباط با تشدید تنش در قره باغ، وضعیت جنگی وضع کرد و از بسیج عمومی نیروهای ذخیره خبر داد.

نخست وزیر ارمنستان دراین‌باره در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "هموطنان عزیز، اکنون با تصمیم دولت، وضعیت جنگی و بسیج عمومی در ارمنستان اعلام شده است. من از همه پرسنل می‌خواهم که به کمیساریای نظامی بیایند."

در اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند، طبق این داده‌ها، غیرنظامیان در این درگیری کشته شده اند. همچنین به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت. وهرام پوگوسیان، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری خودخوانده قره باغ گزارش داد که شهرک‌های مسالمت‌آمیز در قره باغ، از جمله استپاناکارت، پایتخت، مورد اصابت گلوله‌های توپخانه‌ای قرار گرفت و او مردم را به پناه گرفتن فراخواند. مقامات جمهوری قره باغ وضعیت جنگی و بسیج عمومی اعلام کردند.

درگیری در قره باغ در فوریه ۱۹۸۸ آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان را مطرح کرد. در جریان درگیری مسلحانه در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۴، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می‌کند، زیرا جمهوری قره باغ طرف مذاکره نیست.

کد خبر 446601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.