جلالی: راهبرد «ایران قوی» در امتداد مسیر دفاع مقدس است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است که امام (ره) آن را تبیین کرد و مقام معظم رهبری مسیر این راهبرد را برای ما ترسیم فرمودند و امروز راهبرد «ایران قوی» در امتداد مسیر دفاع مقدس است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی در مراسم تکریم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران در دوران دفاع مقدس نشان داد مستقل است و استقلال ملی خود را اثبات کرد، افزود: ایران در دوران دفاع مقدس نه تنها با حزب بعث بلکه با جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌جنگید.

وی با اشاره به اینکه یک وجب از خاک ایران برخلاف جنگ‌های قبلی در دوران پادشاهان به دشمن داده نشد، گفت: هدف از دشمن در جنگ تحمیلی تضعیف قدرت ملی ایران بود اما بعد از ۸ سال دفاع مقدس، ما در ابعاد مختلف شاهد ارتقای قدرت ملی هستیم و همچنان دفاع مقدس کانون تولید قدرت و بازدارندگی است.

جلالی تکوین فرهنگ دفاعی مبتنی بر ارزشهای دینی و عاشورایی را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: امام خمینی (ره) به جنگ معنای مقدس دفاع را داد و جبهه‌های نبرد را به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل کرد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای راهبردی ۸ سال دفاع مقدس را خلق یک صنعت دفاعی بومی دانست و خاطرنشان کرد: ایرانی که پیش از جنگ وابسته به خارج بود و حداکثر یک سلاح ژ ۳ را مونتاژ می‌کرد پس از جنگ تبدیل به کشوری با یک صنعت خودکفای دفاعی در تمامی لایه‌های استراتژیک شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سازماندهی ساختارهای دفاعی نوین مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در کنار ارتش را از دیگر دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس دانست و افزود: امروز به یمن فرماندهی مقام معظم رهبری ارتش، سپاه و بسیج ارکان متحده بازدارندگی و اقتدار ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه دشمن زمانی که احساس کند ضعیف هستیم به ما حمله می‌کند، گفت: قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است که امام (ره) آن را تبیین کرد و مقام معظم رهبری مسیر این راهبرد را برای ما ترسیم فرمودند و امروز راهبرد «ایران قوی» در امتداد مسیر دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه برای قوی بودن باید ترکیبی از قدرت نرم و سخت را در اختیار داشته باشیم، تصریح کرد: قوی شدن برای نظام اسلامی هم مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، هم تکلیفی ولایی و هم تدبیری برای حکمرانی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی را مظهر قدرت نرم نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس بازتولید ارزش‌های عاشوراست که به مظهر قدرت نرم نظام اسلامی تبدیل شده است. همین گفتمان بود که سبب شد در یک جنگ ۸ ساله نابرابر، با وجود تجهیزات کمتر، دست برتر و پیروز را در میدان داشته باشیم.

جلالی اظهار کرد: اگر باور به فرهنگ عاشورا را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم قدرت نرم جمهوری اسلامی را توسعه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تکلیف ما حفاظت از این قدرت نرم است، گفت: حفاظت از قدرت نرم انقلاب و نظام از آن رو اهمیت دارد که دشمن به دنبال تحریف و بدعت در این فرهنگ است تا آن را آرام آرام استحاله کرده و نابود کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: نگاه ما به دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور است که هم عزت و اقتدار کشور را حفظ کرد و هم توانست ۴۰ سال بازدارندگی دفاعی و قدرت برتر را در برابر دشمنان برای ما به ارمغان آورد.

کد خبر 446483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.