اشتری: مبارزه با سرقت اولویت پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با سرقت را یکی از اولویت‌های کاری پلیس دانست و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در راستای تشدید مقابله با سرقت راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس آگاهی ناجا، پیشرفت روزافزون نیروی انتظامی را مرهون هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، خون شهدا و تلاش همه سبزپوشان دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای تأمین و توسعه نظم و امنیت در کشور بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون پلیس آگاهی، افزود: یکی از مجموعه‌هایی که در شاکله نیروی انتظامی پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته، پلیس آگاهی است، این پلیس با توسل بر ظرفیت‌های موجود، نیروهای متخصص، کارآمد و البته به‌کارگیری تجهیزات نوین توانسته فرآیند کشف علمی جرم را با دقت و سرعت دنبال کند و انشا الله شاهد پیشرفت‌های روزافزون این پلیس تخصصی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عزم نیروی انتظامی برای تحقق هوشمندسازی تا پایان سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: هوشمندسازی پلیس یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما است و در این میان معتقدیم که پلیس آگاهی باید پیشتاز و پیش گام باشد و انشا الله این مهم را به جد دنبال خواهیم کرد.

اشتری بر ضرورت تدوین برنامه‌های پیشرفت و ارتقای پلیس آگاهی حول سه محور اساسی و ضروری تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص، تزریق تجهیزات روزآمد و نوین و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای تکمیل و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، بایستی از محورهای اساسی این برنامه‌ها باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم نیروی متخصص و کارآمد در کنار به‌کارگیری تجهیزات تخصصی می‌تواند به فرآیند پیشگیری از جرم و کشف علمی جرایم کمک شایانی کند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجودی که نیروی انتظامی مسئول تأمین و حفظ امنیت اجتماعی در کشور بوده اما ارتقا امنیت در گرو همکاری همه نهادها و ارگان‌ها با این نیرو است.

اشتری با اشاره کارکردهای پلیس آگاهی، مبارزه با سرقت را یکی از اولویت‌های کاری این پلیس دانست و گفت: راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در راستای تشدید مقابله با سرقت است؛ از طرفی نباید از فرآیند "مسئول سازی" در کاهش وقوع غافل شویم؛ وقتی سرقتی اتفاق می‌افتد باید مشخص شود که دیگر سازمان‌ها چه نقشی در پیشگیری از وقوع سرقت داشته و کدام بخش مربوط به ناجاست.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت و ارتقا آن در سطح جامعه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام مأموریت‌ها بایستی از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم، گفت: تاکنون اقدامات ما در مأموریت‌ها مؤثر و مطلوب بوده است که جا دارد از همکارانمان تشکر و قدردانی کنیم.

در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و تلاش‌های سردار محسن حسن خانی، سردار محمد قنبری به عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا معرفی شد.

سردار قنبری پیش از این فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بوده است.

کد خبر 446397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.