شرکت سرمایه‌گذاری استانی اصفهان به زودی قابل معامله می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان با بیان اینکه سهام این شرکت به زودی در بازار دوم بورس قابلیت معامله می‌یابد، از احتمال بازدهی حداقل ۴۰ درصدی سهام این شرکت در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماه خبر داد.

سید حسین موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان در بورس اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری استان در تاریخ چهارم شهریورماه سال جاری در هیأت پذیرش شرکت بورس، پذیرفته شده و مراحل درج نماد نیز با موفقیت صورت گرفت است. در این مرحله با توجه به قوانین سازمان بورس، نماد این شرکت به صلاحدید ناظر بازار، در بازار دوم بورس و به روش بازگشایی نماد، آماده معامله خواهد شد.

وی افزود: به مالکان سهام عدالت اصفهانی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند و اکنون سهامدار این شرکت محسوب می‌شوند، با توجه به میزان تخصیصی بدوی سهام عدالت، سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی اصفهان تعلق می‌گیرد. این مقدار برای آن دسته از افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند حدود ۲۵۰ هزار سهم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: از آنجا که این شرکت سهامدار عمده نداشته و در عوض بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار خرد دارد، قیمت هر سهم این شرکت در روز بازگشایی مشخص خواهد شد. در این تعیین قیمت، پایه قیمت‌گذاری هر سهم، قیمت اسمی آن (یک هزار ریال معادل ۱۰۰ تومان) خواهد بود.

موسویان اضافه کرد: پس از بازگشایی و تعیین قیمت اولیه، دامنه نوسان پنج درصدی برای سهم تعیین می‌شود. بر اساس تجربه‌های قبلی، به نظر می‌رسد، هر سهم این شرکت در روز بازگشایی قیمتی حوالی ۱۴۰ تومان اختیار کند.

وی درباره بازارگردانی سهام این شرکت نیز اظهار کرد: به دلیل نقدینگی بالای مورد نیاز برای بازارگردانی سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، اختیارات این فعالیت بر اساس مصوبات شورای عالی بورس به صندوق توسعه بازار محول شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان خاطرنشان کرد: از این پس همه خدمات سهامداری برای سهامداران شرکت سپرده‌گذاری استانی اصفهان از طریق بخش امور سهام این شرکت انجام خواهد شد.

حداقل بازدهی سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استانی اصفهان

موسویان درباره برنامه‌های این شرکت در آینده نیز اظهار کرد: به دلیل گشایش‌ها و افزایش اختیارات و آزادسازی پرتفوی سهام عدالت در آینده نزدیک، طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه عمران استان تدوین و اجرا خواهد شد. بدیهی است منفعت حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها در نهایت منتج به انتفاع هرچه بیشتر سهامداران شرکت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به سهامداران توصیه می‌کنیم از فروش شتابزده سهام خودداری کرده و با سهامداری از منافع دارایی خود بهره‌مند شوند. با توجه به ماهیت فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری استانی، بازدهی سهامداری این شرکت به وضعیت بازار وابسته است اما با توجه به پیش‌بینی وضعیت بازار، به نظر می‌رسد سهامداران در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماه، می‌توانند بازدهی حداقل ۴۰ درصدی از محل تغییر قیمت سهم به دست آورند. سود سهام شرکت نیز پس از پایان سال مالی (پایان شهریور) و تصویب صورت‌های مالی شرکت در مجمع عمومی سالیانه، به سهامداران تعلق می‌گیرد.

کد خبر 446113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.