معاملات الگوریتمی تنها یک ابزار است

یک فعال بازار سرمایه گفت: ‏معاملات الگوریتمی ابزار است و به خودی خود خوب یا بد نیست، مساله روش استفاده از آن است که به فکر و ایده معامله گر بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سیدی با انتشار یک رشتو در صفحه توئیتر خود اظهار کرد: معاملات الگوریتمی ابزار است و به خودی خود خوب یا بد نیست، مساله روش استفاده از آن است که به فکر و ایده معامله گر بر می‌گردد که در اینجا با ابزار خستگی ناپذیری اجرا می‌شود.

وی افزود: دو دسته سفارش گذاری هست که در زمان ریزش بازار توسط الگوریتم‌ها می‌توان شرایط را تشدید کرد. دسته اول ‏سفارش چینی گسترده فروش یا layering برای ایجاد فشار فروش بر order book هست.
فعال بازار سرمایه گفت: دسته دوم فروش به سرخط خرید یا معاملات چرخشی در منفی برای تأثیر گذاری بر قیمت پایانی، با جستجوی کلمه layering انواع تخلفات در این زمینه در بازار جهانی را پیدا خواهید کرد.
سیدی افزود: بنابراین مساله الگوریتم نیست بلکه اجرای ایده بد بصورت پیگیرانه و خستگی ناپذیر توسط الگوریتم است که شواهدی برای آن در بازار می‌توان یافت.
وی اضافه کرد: راه حل بلند مدت هم گذاشتن قاعده و جریمه برای عدم رعایت قواعد هست، در این زمینه هم می‌توان از بازارهای جهانی الگو گرفت. البته اگر صف خرید و فروش و حجم مبنا نبود کار برای ‏دستکاری قیمتی بسیار سخت‌تر می‌شد.

کد خبر 446082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.