انتخاب شهردار رشت بازهم به تعویق افتاد/گزینه‌های جدید مطرح شد

جلسه انتخاب شهردار رشت که قرار بود. ساعت ۱۷ عصر روز گذشته برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برای دومین بار طی هفته جاری برگزار نشد.

احمد رمضانپور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه روز گذشته (چهارشنبه) شورا، بنده و فاطمه شیرزاد، حامد عبداللهی، اسماعیل حاجی پور، محمدحسن عاقل منش، رضا رسولی و بهراد ذاکری حضور داشتیم و فرهام زاهد، محمدحسن علیپور، سید امیرحسین علوی و حجت جذب از غایبان جلسه بودند.

وی افزود: بر اساس قانون برای برگزاری جلسات شورای اسلامی کلانشهر رشت حداقل هشت نفر باید حضور داشته باشند که این جلسه به حد نصاب خود نرسید.

رئیس شورای شهر رشت عنوان کرد: همه اعضا باید در جلسه انتخاب شهردار حاضر می‌شدند ولی به نظر می‌رسد، اعضای موافق و مخالف از قبل در خصوص انتخاب شهردار با یکدیگر به جمع بندی و نتیجه خوبی نرسیده بودند.

وی تصریح کرد: برخی از اعضا، امروز بحث‌های جدیدی را مطرح کردند و گفتند باید روی معرفی گزینه‌های دیگری کار کنیم. احتمالاً به دلیل اینکه فرصت کافی برای این کار نداشتند در جلسه حاضر نشدند اما ما بنا بر وظیفه‌ای که داشتیم رأس ساعت اعلام شده در جلسه حاضر شدیم.

وی ادامه داد: بهراد ذاکری در جلسه غیررسمی به دلیل بیش از یک ساعت تأخیر سایر اعضا و حد نصاب نرسیدن با اعتراض به غیرقانونی بودن تشکیل جلسه آن را ترک کرد و حجت جذب پس از اعلام ختم جلسه ورود کرد.

رمضانپور اظهار کرد: در تلاشیم با جمع بندی نظرات همه اعضای شورا، روی یک گزینه به توافق برسیم تا با رأی قاطع شهرداری بومی را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: به تعویق افتادن جلسه امری طبیعی است. در گذشته بعد از استعفا و رفتن مسعود نصرتی شهردار سابق، پنج جلسه انتخاب شهردار جدید به حدنصاب نرسید و یک جلسه هم فرمانداری برگزار کرد که آنهم به دلیل حضور نیافتن اعضا تشکیل نشد.

رئیس شورای شهر رشت، خاطرنشان کرد: روز شنبه هفته جاری در شورا جلسه فوق العاده ای در خصوص بررسی اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبه شورا برگزار شد و در آنجا زمان برگزاری جلسه انتخاب شهردار تعیین خواهد شد.

به گفته رمضانپور، در حال حاضر، سید امیر حسین علوی عضو فعلی شورای شهر رشت و سید محمداحمدی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان دو گزینه نهایی اعضای شورا برای تصدی پست شهرداری رشت هستند.

کد خبر 446023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.