مشارکت و همکاری شهرداران ایران و افغانستان برای ارائه امکانات

شهردار اصفهان با اشاره به انجام ملاقات و گفت و گو با وزیر امور خارجه افغانستان گفت: در حاشیه برگزاری "نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات افغانستان"، در خصوص مشارکت در طرح‌های مربوط به پسماند و خدمات شهری مباحثی مطرح‌ شد.

قدرت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و ماشین آلات وابسته در افغانستان اظهار کرد: این نمایشگاه از یکم تا سوم مهر ماه در شهر کابل در حال برگزاری است.

وی افزود: در آئین افتتاح این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه بزرگ بین ایران و افغانستان، نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت نیرو، معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان وزارت کشور حضور داشتند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این آئین وزیر صنعت افغانستان، شهردار کابل و مسئول اتاق بازرگانی افغانستان و معاون وزیر نیرو ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سفر تصریح کرد: در نخستین روز سفر به شهر کابل، ملاقات و جلسه‌ای با سفیر ایران در کابل برگزار شد.

نوروزی با اشاره به انجام ملاقات و گفت و گو با وزیر امور خارجه افغانستان، گفت: در این جلسه به نمایندگی از وزارت کشور و شهرداران، پیرامون موضوعات مختلف رایزنی‌هایی انجام شد.

وی اظهار کرد: وزیر خارجه افغانستان خاطراتی از پل خواجو و سی و سه پل بیان کرد و تاکید داشت که اصفهان شهر زندگی من است.

شهردار اصفهان گفت: در جلسه برگزار شده همچنین در ارتباط با امکاناتی که می‌توانیم از سوی شهرداری‌های کشور ارائه کنیم و مشارکت در طرح‌ها و مباحث مربوط به پسماند و خدمات شهری صحبت‌هایی مطرح شد.

به گزارش ایمنا، نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین‌آلات وابسته افغانستان با حضور شهردار اصفهان، معاون بین‌الملل شهردار تهران و هیئت همراه در کابل برگزار شد.

این نمایشگاه با همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، از یکم تا سوم ماه مهر در کابل دایر است و در آن شهرداران کلان‌شهرهای ایران حضور یافتند.

کد خبر 445918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.