ساخت و بهره‌برداری بیش از ۵ هزار هکتار واحد تولیدی در شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: از سال ۹۲ تاکنون واحدهای تولیدی شهرک‌های کشاورزی در مساحت ۵ هزار و ۵۳۹ هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری هستند.

به گزارش ایمنا، علی‌اشرف منصوری با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون واحدهای تولیدی شهرک‌های کشاورزی در مساحت پنج هزار و ۵۳۹ هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری هستند، اظهار کرد: از این مساحت، یک هزار و ۲۶۰ هکتار برای فعالیت گلخانه‌ای، ۳ هزار و ۷۶۸ هکتار برای مجتمع‌های شیلاتی و ۵۱۱ هکتار برای شهرک‌های دامپروری اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در کشور، گفت: کمک به تأمین امنیت غذایی و تحقق جهش تولید، افزایش بهره‌وری از منابع و استفاده بهینه و مطلوب از منابع آب‌وخاک از ضرورت‌های ایجاد شهرک‌های کشاورزی است

منصوری با اشاره به اینکه شهرک‌های کشاورزی سبب کاهش هزینه‌های تولید به دلیل تأمین خدمات مشترک شامل آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها می‌شوند، یادآور شد: حفاظت از اراضی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری به دلیل نظارت مستمر و مؤثر بر واگذاری‌ها و همچنین امکان اجرای الگوی کشت با توجه به نیاز بازار نیز از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

به گفته وی، فراهم بودن مدیریت بازاریابی و بازار رسانی تولیدات در داخل و خارج کشور با توجه به قابلیت برنامه‌ریزی تولید و حجم بالای محصولات در شهرک‌های کشاورزی نیز امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: احیا و راه‌اندازی مجتمع‌های راکد موجود در استان‌ها، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و حرکت به‌سوی کشاورزی مدرن و صنعتی از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری درباره پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی نیز اظهار کرد: به منظور ایجاد شهرک‌های کشاورزی تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال برای ۲۳۴ پرونده احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری منجر به عقد قرارداد شده که ۹۵ درصد پرداخت این تسهیلات برای دو سال اخیر بوده است.
کد خبر 445850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.