رونق گردشگری در قبرس به روش هوشمند

وزیر صنعت و گردشگری قبرس در پی لطمه‌های جدی کرونا به بخش گردشگری تصمیم گرفت برای رونق دوباره آن در نیکوزیا، پایتخت کشور، به روش هوشمند عمل کند. در همین راستا، تابلوهایی دیجیتالی در سراسر شهر نصب شده که حاوی اطلاعاتی در مورد آثار برجسته نیکوزیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه گسترش ویروس کرونا در قبرس لطمه‌های جبران‌ناپذیری به تمام صنایع کشور وارد کرده، اما در این بین، گردشگری بیش از سایرین با رکود اقتصادی مواجه شده است. در این راستا، اخیراً وزیر صنعت گردشگری کشور در مصاحبه با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده که می‌خواهد از طریق دیجیتالی کردن جاذبه‌های شهر، یک بار دیگر محبوبیت آن‌ها را در میان مردم افزایش دهد. به زودی تابلوهایی هوشمند در سراسر مکان‌های توریستی نیکوزیا نصب خواهد شد که اطلاعاتی جالب در مورد این آثار و تاریخچه آن‌ها، در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. وزیر گردشگری امیدوار است که این کار یک بار دیگر محبوبیت جاذبه‌های شهر را در مردم افزایش دهد و پیامدهای مثبتی برای گردشگری پساکرونا در پی داشته باشد.

تابلوهای هوشمند به زبان‌های انگلیسی و یونانی در تمام مکان‌های تاریخی قابل مشاهده است و اطلاعاتی در مورد تاریخچه آن‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر این، مردم می‌توانند از طریق این تابلوهای هوشمند به عکس‌های اولیه هر مکان تاریخی، پیش از فرسوده شدن یا بازسازی آن دسترسی پیدا کنند. مقامات نیکوزیا با این اقدام نه تنها علاقمندان بیشتری از سراسر کشور به پایتخت جذب خواهند کرد، بلکه بر محبوبیت آثار تاریخی خود در میان گردشگران سراسر دنیا خواهند افزود.

پیش از نیکوزیا نیز، مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان به منظور زنده نگه داشتن یاد جاذبه‌های تاریخی خود در میان مردم جهان، وب‌سایت‌هایی ایجاد کرده‌اند تا گردشگران را به روش مجازی به بازدید از این مکان‌ها جذب کنند. این کار باعث شده است پیوند گردشگران با جاذبه‌های تاریخی در دوران کرونا حفظ شود و در نتیجه صنعت گردشگری پساکرونا، با سرعت بیشتری بهبود یابد.

کد خبر 445838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.