افزایش ۳۳ درصدی تعداد دام سبک در کشور

تعداد دام سبک پروار شده در دامداری‌های کشور در تابستان سال‌جاری نسبت به فصل بهار ٣٣ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز ملی آمار کشور، تعداد ١, ٤ میلیون رأس بره و ٤٥٣ هزار رأس بزغاله در فصل تابستان امسال در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده که نسبت به فصل بهار، به ترتیب ٧١.٢ و ٨٢ درصد کاهش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل تابستان ١٣٩٩ نشان می‌دهد که تعداد دام سبک پروار شده در دامداری‌های کشور در تابستان سال‌جاری نسبت به فصل بهار ٣٣ درصد افزایش یافته است. بر اساس نتایج این طرح، تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشور در شهریور ماه به‌ترتیب ٤٣ و ١٥, ٣ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل، برای گوسفند و بره ٠, ٣ درصد افزایش و برای بز و بزغاله ٧ درصد کاهش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ١, ٤ میلیون رأس بره و ٤٥٣ هزار رأس بزغاله در فصل تابستان امسال در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به فصل بهار، به‌ترتیب ٧١, ٢ و ٨٢ درصد کاهش یافته است. با توجه با فصلی بودن زایش دام‌های سبک، کاهش چشمگیر زایش دام‌های سبک در فصل تابستان، امری طبیعی است.

در تابستان سال‌جاری، تعداد ٣, ٩ میلیون رأس گوسفند و بره و ١, ٢ میلیون رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به فصل قبل به‌ترتیب ٣٥, ٩ و ٢٣.٦ درصد افزایش یافته است. مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل بهار سال‌جاری نیز به‌ترتیب ٤٦, ٤ و ٤٠ هزار تن برآورد شده است.

کد خبر 445834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.