فعالیت ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: شهرداری‌ها با اجرای طرح بازآفرینی شهری و شیک کردن ساختمان‌ها می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد امروز (سه‌شنبه) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت بانوان شهرستان گلپایگان به نگرانی معضل طلاق پرداخت و اظهار کرد: در بحث مداخله طلاق، تغییری در روند مداخله آن ایجاد نمی‌شود بلکه بهزیستی استان استفاده از مشاوره، بخش خصوصی و سمن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سال ۸۰ استان اصفهان ۱۲ مرکز اورژانس اجتماعی داشت در حالی که استان فارس که بنده مدیر کل بهزیستی آن زمان مدیر کل بودم سه مرکز اورژانس اجتماعی داشت، گفت: اکنون با اضافه شدن شش مرکز اکنون ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: اگر نیروی انسانی اورژانس اجتماعی تأمین نشده است چون تکلیف مشخصی برای نیرو نداشتند، شهرستان گلپایگان به دلیل مسافت طولانی که با مرکز استان دارد نتوانسته در جذب نیرو برای اورژانس اجتماعی موفق شود و این در حالی که سایر شهرستان‌های استان دو نیرو وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال ۹۶ با پیگیری از طریق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مجوز راه‌اندازی اورژانس اجتماعی داده می‌شود.

فرشاد تصریح کرد: پروانه فعالیت آگونیست با مجوز دانشگاه علوم پزشکی صادر می‌شود و سهمیه متادون نیز در اختیار دانشگاه است، اگر در شهرستان گلپایگان سهمیه متادون کاهش دارد سهمیه شربت اپیوم درخواست کنید.

وی با بیان اینکه هرگونه مطالبه‌گری بدون برنامه به دلیل شرایط اقتصادی و محدود شدن منابع خیرین امکان پذیر نیست، تصریح کرد: مرکز مراقبت معتادین در زندان‌ها نیست و به خانواده نقش مراقبت بعد از خروج معتاد از زندان‌ها داده شود تا در خانواده خودش بهبود یابد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها با اجرای طرح بازآفرینی شهری و شیک کردن ساختمان‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، خوشایند است که شهرداری به نشاط شهروندان توجه داشته باشد.

فرشاد گفت: شهرستانی که صنعتی و کشاورزی است ورود نیروی کار در آن توجیه دارد بنابراین اگر آمار دقیقی به بهزیستی شهرستان ارائه شود مجبور نیست مددجوی خودش به شهرستان دیگری برای کار معرفی کند، اگر شرایط اشتغال در شهرستان‌ها باشد وام اشتغال بیشتری در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد.

کد خبر 445789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.