دانشگاه صنعتی اصفهان، مجری طرح پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی مارون

در مراسم امضای قرارداد پژوهشی میان وزارت نفت و تعدادی از دانشگاه‌های کشور، قرارداد طرح پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی مارون به امضای رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، آئین امضا قرارداد پژوهشی وزارت نفت با دانشگاه‌های منتخب کشور به منظور افزایش بازیافت ۱۳ میدان نفتی و گازی روز گذشته (دوشنبه ۳۱ شهریورماه) با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت برگزار شد.

این قراردادها شامل ۱۱ میدان نفتی و دو میدان گازی است که در مجموع مبلغ این قراردادها ۳۵ میلیون یورو و ۷۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

در این مرحله، قرارداد مطالعه میدان نفتی مارون به منظور افزایش ضریب برداشت نفت از این منبع مهم نفتی به امضا مهدی ابطحی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رسید.

انجام پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره در خصوص توسعه میدان نفتی مارون، انجام تحقیقات در خصوص افزایش میزان استحصال نفت از این میدان نفتی و ارائه طرح‌های جدید در راستای توسعه این میدان نفتی بر عهده دانشگاه صنعتی اصفهان است.

طرح پژوهشی افزایش برداشت از میدان نفتی مارون طی یک قرارداد ۱۰ ساله به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار گردید و در این فرآیند امکان ارائه طرح‌ها و پروژه‌های جدید به منظور انجام پژوهش در خصوص دیگر ابعاد توسعه و بهینه سازی استحصال از این میدان نفتی امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 445672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.