گوشی جدید ال جی رونمایی شد/تولید کیف پول هوشمند ارزان با قفل الکترونیک

شرکت ال جی از یک موبایل میان رده با نمایشگر ۶.۶ اینچی و باتری چهار هزار میلی آمپری با نام "LG K42" رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طراحی ابزاری برای مطالعه نوروفیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی مغز، نجات جان راننده موتورسیکلت با ایربگ، رونمایی ال جی از موبایل میان رده با نمایشگر ۶ اینچی، کیف پول هوشمند و مدل جدید گوشی گلکسی اس ۲۰ را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

طراحی ابزار جدید برای مطالعه مغز

محققان در صدد بر آمدند که روشی برای استخراج آستروسیت‌ها از مغز موش آزمایشگاهی بالغ معرفی کنند تا ابزاری برای مطالعه نوروفیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی مغز فراهم شود. «آستروسیت‌ها» فراوان‌ترین «ماکروگلیاها» در مغز و نخاع هستند.

طی دو دهه اخیر پژوهش‌های زیادی در خصوص نقش آستروسیت‌ها در شرایط فیزیولوژیک و در شرایط آسیب به دستگاه عصبی صورت گرفته است. نقش آستروسیت‌ها بسیار زیادتر از یک بافت همبند است که فاصله میان سلول‌های عصبی را پر می‌کند. آستروسیت‌ها می‌توانند فعالیت سلول‌های عصبی را در محل سیناپس‌ها حس کنند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

توسعه روش‌های مناسب برای استخراج و نگهداری جمعیت خالصی از این سلول‌ها برای پژوهش درباره خصوصیات، برهم‌کنش‌ها و تمایز این سلول‌ها ضروری است. یکی از روش‌های مرسوم برای این منظور برداشت آستروسیت‌ها از کورتکس (غشر مغز) حیوانات آزمایشگاهی تازه متولد شده است، با این وجود توسعه روش‌هایی برای استخراج آستروسیت‌ها از مغز حیوانات بالغ ضروری به نظر می‌رسد.

پزشکانی از جمله سحر کیانی، معصومه زارعی خیر آبادی، وفا رحیمی موقر و همکاران آن‌ها در پژوهشگاه رویان، مرکز تروما و تحقیقات جراحی سینا و دانشگاه فیلادلفیای آمریکا، روشی ساده، کارا و قابل اعتماد برای استخراج و خالص سازی آستروسیت‌ها از مغز موش آزمایشگاهی بالغ معرفی کردند.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داد سلول‌های موجود در ظرف کشت نشانگرهای مربوط به سلول‌های عصبی و الیگودندروسیت‌ها را بیان نمی‌کنند؛ سه تا ده پاساژ پس از استخراج، سلول‌های حاضر در محیط کشت نشانگرهای اختصاصی آستروسیت‌ها را به خوبی بیان کردند.

ایربگ موتورسیکلت جان راننده را نجات می‌دهد

یک استارت آپ ایربگی برای موتورسیکلت طراحی کرده که مانند پیله راننده را در بر می‌گیرد. حق امتیاز اختراع جدیدی برای حفظ ایمنی راننده موتورسیکلت ارائه شده است، این حق امتیاز به ایربگ تعلق دارد که در صورت تصادف از صندلی موتورسیکلت بیرون می‌جهد و مانند پیله راننده را در برمی‌گیرد و از او در برابر جراحات محافظت می‌کند.

استارت آپ « Airbag for Bike» این حق امتیاز را ثبت کرده و همچنین چند تصویر از آن در وب سایت شرکت منتشر شده است. این استارت آپ ادعا می‌کند با کمک فناوری جدید می‌توان جان میلیون‌ها انسان را نجات داد؛ البته هنوز مشخص نیست نمونه اولیه این ایربگ ساخته یا آزمایش شده است.

ال جی موبایل میان رده ۶ اینچی را رونمایی کرد

شرکت ال جی یک موبایل میان رده با نمایشگر ۶.۶ اینچی و باتری چهار هزار میلی آمپری با نام "LG K42" رونمایی کرده است. این تلفن هوشمند میان رده، نمایشگر جالب توجه و یک باتری متوسط دارد. این گوشی ۱۸۲ گرم وزن و دارای گواهینامه مقاومت MIL-STD-810G است. به این ترتیب دستگاه جدید در شرایط سخت محیطی نیز کار می‌کند.

پنل پشتی این گوشی نیز ضد خش است وازنمایشگر ۶.۶ اینچی با وضوح HD+ بهره می‌برد. «کی ۴۲» دارای تراشه Helio P22 همراه ۳ گیگابایت RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. علاوه بر آن می‌توان کارت حافظه میکرو اس دی را نیز برای افزایش حافظه ذخیره به آن افزود. سیستم عامل دستگاه جدید نیز اندروید ۱۰ است.

پشت این موبایل میان رده چهار دوربین (۱۳، ۵،۲ و ۲ مگاپیکسل) قرار دارد. دوربین سلفی آن نیز هشت مگاپیکسلی بوده و و طبق اطلاعات موجود در «کی ۴۲» یک باتری چهار هزار میلی آمپری نصب شده است. از نکات جالب توجه این دستگاه، کلیدی مخصوص برای دسترسی به دستیار هوشمند گوگل و همچنین یک اسکنر اثر انگشت در بخش کناری موبایل است.

تولید کیف پول هوشمند ارزان با قفل الکترونیک

یک شرکت تجاری از تولید کیف پول هوشمند دارای بلوتوث و قفل الکترونیک خبر داده که از روش‌های بیومتریک برای حفاظت از اموال افراد استفاده می‌کند. این کیف پول الکترونیک کشیو نام دارد و قفل الکترونیک آن تنها با بررسی اثر انگشت کاربران باز می‌شود؛ بنابراین هیچ فرد دیگری نمی‌تواند قفل این کیف را باز کند.

هر فرد حداکثر می‌تواند تا ۲۰ اثر انگشت را برای استفاده روی هر کیف کشیو تعریف کند، اما برای این کار اجباری وجود ندارد. برای جلوگیری از گم شدن این کیف، امکان متصل کردن آن به گوشی هوشمند از طریق فناوری بلوتوث وجود دارد.

قابلیتی که بدین منظور در نظر گرفته شده، Buzz my Cashew نام دارد و اپلیکیشن مبتنی بر بلوتوث این کیف می‌تواند به طور آنی موقعیت مکانی کیف را نمایش دهد. اگر مالک کیف با استفاده از این امکانات هم نتواند یک کیف گمشده کشیو را بیابد، می‌تواند با ارسال پیام گروهی در محیط این اپلیکیشن خواستار کمک گرفتن از دیگر مالکان این کیف برای مکان‌یابی و شناسایی آن شود.

باتری این کیف برای ۹ ماه استفاده از آن کافی است؛ کیف هوشمند مذکور در آینده نزدیک با قیمت ۱۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.

مدل جدید گوشی گلکسی اس ۲۰ در راه است

گوشی جدید گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن یا اف ای تازه‌ترین مدل از گوشی یادشده است که بعضی جزئیات مربوط به آن در فضای مجازی منتشر شده است. این محصول یک گوشی میان رده است که در آن از نمایشگر تختSuper AMOLED و قاب پلاستیکی استفاده شده است؛ از این جهت گوشی یادشده به گلکسی نوت ۲۰ شباهت دارد.

پردازنده اصلی این گوشی اسنپ دراگون ۸۶۵ است و در شرایطی که قیمت این گوشی اعلام نشده، پیش بینی می‌شود مدل نسل چهارم آن ۶۹۹ یورو و مدل نسل پنجم آنکه مجهز به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ است، ۷۹۹ یورو قیمت داشته باشد. رم گوشی یادشده ۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است.‌

کد خبر 445643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.