رونمایی از کتاب «لاله‌های آرمیده» با افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدا

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: همزمان با افتتاح پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا آئین رونمایی از کتاب لاله‌های آرمیده و نرم‌افزار زیارت مجازی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اجرای پروژه سال اجتماعات گلستان شهدا با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی به ویژه در انجام آزادسازی پلاک‌های در مسیر همراه بود، اظهار کرد: این پروژه قرار بود با همکاری سه جانبه شهرداری، استانداری و بنیاد شهید احداث شود، اما به دلیل وجود بعضی مشکلات بنیاد شهید و استانداری به تعهدات خود عمل نکردند از این رو تمام هزینه‌ها از محل اعتبارات شهرداری منطقه شش پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا ابتدا قرار نبود پارکینگ احداث شود، اما با توجه به جمعیت زیادی که به مناسبت‌های مذهبی و ملی مختلف در این محل گردهم می‌آیند و افراد ناچار به پارک خودرو در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف می‌شوند، احداث پارکینگ نیز در دستور کار قرار گرفت و با آزادسازی چند پلاک مسکونی و مغازه‌های کنار این مکان، اجرایی شد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در حال حاضر ۹۵.۵ درصد است و پنج درصد باقی مانده نیز تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه سبک معماری پروژه سالن گلستان ایرانی_اسلامی بوده و فضاسازی، نورپردازی و فضای سبز آن بسیار ویژه اجرا شده است، گفت: بهره‌برداری از این پروژه و پارکینگ مجاور آن، برگ زرینی از افتخارات شهرداری در این دوره مدیریت شهری اصفهان خواهد بود.

برکت خاطرنشان کرد: پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به میزان هزینه‌های پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا، اظهار کرد: بر اساس آخرین جمع بندی حدود ۸۵ میلیارد تومان هزینه آزادسازی و تملک پارکینگ گلستان شهدا، مغازه‌ها و احداث سالن اجتماعات شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه همزمان با افتتاح پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا آئین رونمایی از کتاب لاله‌های آرمیده درباره تصاویر و محل شهادت ۵۰۰ شهید منطقه شش برگزار می‌شود و این کتاب در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، گفت: نرم‌افزار زیارت مجازی مزار شهدا در گلستان شهدا با عنوان بهشت زمینی شامل زیارت مجازی، دانشنامه چند رسانه‌ای درباره شهدای آرمیده در این مکان مقدس به صورت تصاویر سه بُعدی نیز رونمایی خواهد شد.

برکت با اشاره به مشخصات فیزیکی سالن اجتماعات گلستان شهدا، افزود: سالن اصلی این پروژه سه هزار و ۹۰۰ مترمربع و رواق‌ها حدود یک هزار و ۲۰۰ مترمربع وسعت دارد و ۲۵۰ متر لابی شمالی، تأسیسات، سه هزار و ۲۰۰ مترمربع پارکینگ سرپوشیده و پست برق از دیگر بخش‌های پروژه بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای فضای پارکینگجنب پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا، حدود هفت هزار و ۷۰۰ متر زمین آزادسازی شده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: جمع کل مساحت محوطه و پارکینگ ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر خواهد بود.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: اخیراً احداث سرویس بهداشتی جنب گلستان شهدا نیز در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 445630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.