در دوران شیوع کرونا  به دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که در شرایط فعلی همه گیری کرونا، لازم است افراد از رفتن به دندانپزشکی به جز در مواقع ضروری خودداری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، فقط در صورت لزوم به دندانپزشکی مراجعه کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) به شدت با انتشار این بیانیه مخالف بود و در جواب آن اعلام کرد که مراجعه به دندانپزشکی ضروری است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مراجعه به دندانپزشک باعث می‌شود بیماران و دندانپزشکان در معرض ابتلای ویروس کرونا قرار بگیرند. محققان معتقد هستند قطرات تنفسی حاصل از سرفه، عطسه و صحبت کردن باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود و از آنجایی که دندانپزشکان در فاصله نزدیکی از افراد قرار دارند و روی دندان آن‌ها کار می‌کنند، ممکن است در معرض ویروس کرونای موجود در خون یا بزاق افراد قرار گیرند.

سازمان حهانی بهداشت اعلام کرده است که ویروس کرونا می‌تواند از طریق ذرات معلق در هوا نیز منتقل شود. بسیاری از اقدامات رایج پزشکی مانند جرم‌گیری باعث تولید ذرات معلقی می‌شود که پزشکان را در معرض آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹ قرار می‌دهد. علاوه بر این بیماران حین انجام دادن اقدامات پزشکی نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند؛ این اتفاق باعث می‌شود آن‌ها بیماری را به دیگران منتقل کنند یا در معرض ابتلا به آن قرار گیرند.

لازم است پزشکان از تجهیزات محافظت شخصی مانند دستکش، ماسک و محافظ صورت استفاده کنند؛ البته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که استفاده از این تجهیزات نیز خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاملاً از بین نمی‌برد. کسانی که بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند مانند افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، باید فقط در صورتی که درد یا عفونت دارند به دندانپزشک مراجعه کنند.

بسیاری از مطب‌های دندانپزشکی به منظور حفظ سلامتی بیماران و کادر درمان، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. این اقدامات شامل نصب تهویه هوای مناسب، محدود کردن تعداد بیماران حاضر در مطب و افزایش فاصله بین صندلی‌های سالن انتظار می‌شود. علاوه بر این ممکن است پیش از ورود افراد به مطب دمای بدن آنها اندازه‌گیری شود.

اگر مراجعه کنندگان دارای علائمی از بیماری کرونا بوده یا با فرد مبتلا به این بیماری ارتباط نزدیکی داشتند باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند تا بهترین تصمیم برای درمان آن‌ها گرفته شود. همچنین لازم است افراد پیش از مراجعه به دندانپزشکی از خطرات احتمالی آن آگاه باشند.

کد خبر 445593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.