شهرها می‌توانند پیشگام مقابله با فقر باشند

مدیرکل منابع مالی شهرداری بندرعباس گفت: اهمیت مناطق شهری با توجه به پتانسیل‌های موجود و شناخت آن در رشد اقتصاد شهری و جلوگیری از کاهش فقر باید بیش از هر زمان دیگری مد نظر مجموعه مدیریت شهری در حوزه مالی، درآمد و بودجه بندی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارتبار در مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری اظهار کرد: فرآیند شهرنشینی در سال‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی همراه بوده است که این به نوبه خود از سویی و نداشتن اهمیت و برنامه‌ریزی در بحث اقتصاد شهری از طرف دیگر باعث بروز مشکلاتی در توسعه شهرها شده است.

وی افزود: اهمیت مناطق شهری با توجه به پتانسیل‌های موجود و شناخت آن در رشد اقتصاد شهری و جلوگیری از کاهش فقر باید بیش از هر زمان دیگری مد نظر مجموعه مدیریت شهری در حوزه مالی، درآمد و بودجه بندی باشد.

مدیرکل منابع مالی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: از دید اقتصاد شهری، شهرها می‌توانند با شناخت و ارزیابی ظرفیت‌های موجود، پیشگامان مقابله با فقر به خصوص در محلات حاشیه‌ای باشند و مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی جهت درآمدهای پایدار و ایجاد ثروت بین جامعه شهروندی، زمینه را برای توسعه فراهم آورند.

وی با تاکید بر اینکه کانون اصلی رشد اقتصادی شهرها از توجه سرمایه فیزیکی به سرمایه انسانی تغییر یافته است، افزود: بر اساس دانش مهارت و به دنبال تحصیل آکادمیک، تجربه در حین انجام کار و تعاملات فرهنگی و اجتماعی به دست می‌آید.

یارتبار تصریح کرد: تجهیز و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و فقیر با مشارکت خود شهروندان ساکن در این مناطق با ایجاد فرصت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

وی گفت: محصول اقتصاد شهری می‌تواند، پویایی شهر، بازار زمین و رونق ساخت و ساز در همه ابعاد باشد که با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری باید در این مسیر گام برداریم.

مدیرکل مالی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: با دستور شهردار در بودجه عملیاتی و سرمایه‌ای جزئیات را دقیقاً بر اساس شاخص‌های آماری ارزیابی نموده ایم و قطعاً در راهبرد توسعه شهر بر اساس وضعیت مالی با پیش‌بینی‌های درآمدهای کم، متوسط و بالا، امیدواریم تأثیرات مثبت آن را در آینده به صورت ملموس شهروندان شهرداری را درک کنند.

کد خبر 445552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.