مردم هرگونه اعتیاد دارویی را پیگیری کنند

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی از مردم خواست هرگونه اعتیاد دارویی و یا مصرف خودسرانه دارو را با مراجعه به مراکز پزشکی و ترک اعتیاد پیگیری و متوقف کنند.

به گزارش ایمنا، آزاده اولیایی با درخواست از معتادان به دارو برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد افزود: مراجعه معتادان دارو به مراکز ترک اعتیاد بهترین کار است تا علت بیماری آنها را شناسایی کنند و بعد اگر آن افراد به مرحله‌ای رسیدند که وابستگی دارویی پیدا کردند تا دیر نشده از آنها بخواهیم به مرکز درمان اعتیاد مراجعه کنند تا درمان خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: مراکز درمان اعتیاد صرفاً برای اعتیادهایی که جز مواد اعتیادآور است، راه‌اندازی نشده، به آن معنا که بسیاری از اوقات، افراد برای درمان اعتیادهای دارویی به این مراکز مراجعه می‌کنند و این مراکز فقط مختص اعتیاد به تریاک، شیشه و هروئین نیست.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار سازمان بهزیستی ادامه داد: بسیاری از اوقات افراد برای درمان وابستگی به دارویی به مرکز درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند که اصلاً فکرش را هم نمی‌کردند که به آن معتاد شوند و حتی برای خود آنها هم خیلی گران است که به آن اذعان کنند، برخی افراد تا آن اندازه از وابستگی دارویی خود، ناامید و سرخورده شده‌اند که حتی مراجعه کردن به مراکز اعتیاد نیز برایشان سخت است.

مصرف خودسرانه دارو را متوقف کنید

وی به مردم توصیه کرد که هرگونه اعتیاد دارویی خود را پیگیری کنند و هرگونه مصرف خودسرانه دارو را نیز متوقف کنند.

اولیایی خاطرنشان کرد: هرگونه مصرف دارو باید با تشخیص پزشک باشد تا برای سلامت بتواند کمک‌کننده باشد. در نظر داشته باشید بسیاری از این داروها، زمان مصرف مشخصی دارند، برخی داروها مانند انواع داروهای فشارخون، دیابت و بسیاری از داروهایی که جنبه کنترل کنندگی دارند، باید تا پایان‌عمر مصرف شوند.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار سازمان بهزیستی افزود: اما برخی داروها که جنبه درمانی دارند و به طور مثال برای اختلالات خواب تجویز می‌شوند، آرامبخش‌های موقتی هستند که برای آن دوره‌ای که به لحاظ روحی افراد تحت فشار قرار می‌گیرند، کاربرد دارند؛ آن زمان نیز حتماً باید توسط پزشک تعیین شود و پس از تمام شدن دارو، فرد باید دوباره برای پیگیری وضعیت خود به پزشک مراجعه کند؛ یعنی در صورتی مصرف آن داروها، تمدید شود که پزشک تشخیص دهد.

اولیایی به ایرنا گفت: اعتیاد همیشه تریاک، شیشه و هروئین نیست، اعتیاد بسیاری اوقات با داروهایی اتفاق می‌افتد که اسم آن داروها به راحتی در ذهن مرور می‌شود و به زبان می‌آوریم. اما باید توجه داشت که داروهایی مانند انواع مُسکن‌ها، آرامبخش‌ها و داروهای خواب آور خودش می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش دوز مصرف یا مقدمه‌ای برای ورود به مصرف سایر داروها و مواد اعتیادآور باشد، به هیچ عنوان دارویی را خودسرانه مصرف نکنید

کد خبر 445542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدجواد IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    من که داغون شدم یکی به دادم برسه