طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک مشهد در مشهد کلید می‌خورد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از آغاز اجرای سراسری جمع آوری هوشمند پسماند خشک از نیمه اول مهرماه امسال در مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل کریمیان اظهار کرد: به منظور بالا بردن میزان مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا و همچنین منتفع شدن مردم از ارزش اقتصادی پسماند خشک تفکیک شده، طرح «سی مپ» به صورت آزمایشی در منطقه ۹ مشهد کلید خورد.

وی افزود: در این طرح، میزان مشارکت شهروندان در تفکیک زباله و تحویل زباله‌های بازیافتی، از ۲.۵ تا سه کیلو به حدود بیش از ۹ کیلوگرم افزایش یافت، لذا چون مرحله آزمایشی طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک موفقیت آمیز بود، مصوبه لازم از شوی اسلامی شهر برای اجرای این طرح در کل شهر با مشارکت چند شرکت دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه از نیمه اول مهرماه، طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک در مشهد اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با ورود شرکت‌های دانش بنیان، رقابت صورت گرفته و خدمات بهتری به شهروندان در این حوزه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح با حضور یک شرکت و ۱۷ خودرو، کلید خورده و کم کم با ورود شرکت‌های دیگر به عرصه، سی مپ که توسط سازمان پسماند راه اندازی شده بود و با دو خودرو، محدوده منطقه ۹ را پوشش می‌داد، به کار خود پایان می‌دهد.

کریمیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های حاضر در این طرح، هر دو هفته باید قیمت خریداری مواد بازیافتی از شهروندان را بروز رسانی کنند و در نهایت نیز زباله‌های خشک جمع آوری شده را مستقیماً به کارخانجات مربوطه تحویل دهند.

وی افزود: با راه اندازی طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک، جمع آوری زباله خشک از درب منازل به وسیله خودرو ادامه خواهد یافت، اما در ادامه کار ایستگاه‌های مبادله پسماند، تجدید نظر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به احداث بزرگترین لنفید کشور در مشهد، گفت: بزرگترین لنفید مهندسی کشور در مشهد طراحی شد و کلید احداث آن سال گذشته در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار زده شد که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد، در این محل دفن زباله، عملاً هیچ شیرابه‌ای داخل طبیعت رها نخواهد شد.

کد خبر 445436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.