تهران صاحب خانه شود/ انتقاد به ساخت سمن سرا بدون مجوز شورا

در روز پر تذکر شورا احمد مسجد جامعی تاکید کرد که در هفته تهران، تهران صاحب خانه شود و ناهید خداکرمی نیز به واگذاری و ساخت مکان‌هایی با عنوان سمن سرا بدون مجوز شورا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران بعد از مشخص شدن تصمیم برای ساخت سمن سرا در مناطق گفت: ساخت سمن سرا در مناطق مغایر با قانون است و ساخت این سمن سراها باید در شورا مصوب شود.

وی ادامه داد: مناطق حق ندارند مکانی را بدون اجازه شورا، برای هر چیزی اختصاص دهند و قبل از آن باید از شورا کسب تکلیف کنند. من تعجب می‌کنم از دوستان در کمیسیون فرهنگی که بدون توجه به مصوبات و بدون اطلاع سایر اعضای ستاد سمن‌ها چنین تصمیماتی می‌گیرند و مناطق را مجبور به انجام این کارها می‌کنند.

در ادامه این جلسه احمد مسجد جامعی در تذکری با اشاره به ویژه برنامه‌های مدیریت شهری به مناسبت هفته تهران گفت: قرار بود خانه اتحادیه به عنوان خانه تهران در نظر گرفته شود که این خانه مرکزیتی داشته باشد تا کسانی که نسبت به مسائل تهران دغدغه دارند، از آن بهره ببرند و حتی به پیشنهاد شهردار تهران قرار بود در این خانه مسائل گذشته، حال و آینده تهران نیز مورد توجه قرار گیرد و شرایط بررسی شود.

او گفت: امسال سال آخر شورای پنجم است و بهتر است، حتماً در برنامه‌های هفته تهران گنجانده شود و یک خانه برای تهران باشد تا بتوانند مسائل شهری را در آن مطرح کنند.

مسجدجامعی با اشاره به تقارن هفته تهران با ایام اربعین گفت: در تهران قدیم یک تکیه به نام "تکیه دولت" وجود داشت که بسیاری از هنرهای امروزی ریشه در این تکیه دارد.

او تصریح کرد: این تکیه نماد شهری بود و هرکسی وارد این شهر شده بود از آن ذکری داشته است، بنابراین باید دوباره احیا شود.

مسجدجامعی در پایان تاکید کرد: باید هر چه سریع‌تر مقدمات ایجاد خانه اتحادیه به خانه تهران انجام شود تا این خانه به پاتوقی برای اهالی تهران دوست تبدیل شود.

کد خبر 445350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.