ایجاد باغات موضوعی در ناژوان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به موازات تملک زمین‌ها و بر اساس تملک‌های جدید که تا ۸۶ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است و در آن با هماهنگی مجموعه ناژوان احداث باغات مختلف برنامه‌ریزی خواهد شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سه سال گذشته زمین‌های متعددی در ناژوان برای ایجاد باغ‌های موضوعی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز معرفی شده است.

وی از اختصاص زمینی به وسعت ۲۶ هزار متر مربع در ناژوان برای ایجاد توتستان خبر داد و افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد در سازمان پارک‌ها با حضور مدیر طرح ساماندهی ناژوان و تصویب موضوعات مطرح شده در کمیته عالی ناژوان مقرر شد در ۲۶ هزار متر فضای توتستان انواع گونه‌های مرتبط از جمله توت سفید، توت سیاه، توت‌های مجنون و شاه توت کاشته شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: زمین دیگری به وسعت ۱۲ هزار مترمربع در ناژوان به کاشت انواع درختان هسته‌دار کمیاب اصفهان اختصاص یافت که این درختان شامل انواع درختان هسته‌داری است که به عنوان درخت میوه معتدله کاشته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ناژوان قرار نیست ساخت و ساز یا فضای سختی وجود داشته باشد، بنابراین تمام سطوح و برنامه‌ها به صورت طرح آبیاری، کاشت گونه و تنوع گونه‌ها توسط سازمان پارک‌ها به مدیریت ناژوان معرفی شده و با پیگیری‌های سازمان این اتفاق تا بهمن ماه سال‌جاری محقق می‌شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: آخرین مکاتبه انجام شده برای معرفی قطعات کوچک‌تر سه هزار مترمربعی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز ایجاد باغات مختلف زینتی مانند انواع گیاهان پیازی از جمله واریته‌های مختلف زنبق، واریته‌های مختلف اختر و همچنین باغ رز و باغ داوودی نیز پیش‌بینی شده بود، گفت: همکه طراحی‌های سطح نرم از جمله شبکه آبیاری و گونه‌ها توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: البته با توجه به بودجه هزینه اکسیژن اختصاص یافته به ناژوان که قرار است تنها صرف توسعه فضای سبز موجود در این منطقه شود، به موازات تملک زمین‌ها و بر اساس تملک‌های جدید که تا ۸۶ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است و در آن با هماهنگی مجموعه ناژوان احداث باغات مختلف برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ گیاهان دارویی نیز در ناژوان احداث خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح ۱۰ هزار مترمربع زمین در ناژوان پیش بینی شده است.

کد خبر 445122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.