بیانیه شورای عالی استان‌ها در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص)

رئیس و اعضای شورای عالی استان‌ها در بیانیه‌ای توهین نشریه فرانسوی به پیامبر مکرم اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در متن این بیانیه آمده است:

"انسان‌های فاخر با ارزش‌های انسانی بر خواسته از فطرت الهی، هرگز به حریم و حقوق دیگران تعرض نمی‌کنند. بی‌احترامی به پیامبر اسلام (ص) و قرآن کتاب آسمانی مشترک نزدیک به دو میلیارد مسلمان که دربردارنده همه تعالیم ادیان الهی است و به‌نوعی ارزش‌های مشترک همه جامعه بشری محسوب می‌شود و بی‌احترامی به کل جامعه انسانی است. رنجاندن در سنت الهی بزرگ‌ترین گناه و برطرف کردن رنج از دیگران بزرگ‌ترین پاداش‌های الهی را به دنبال دارد

متأسفانه نشریه شارلی ابدو فرانسه بار دیگر به بهانه واهی آزادی بیان اقدام به بازنشر کاریکاتورهای موهن خود به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص) کرد که این کار در واقع توهینی به همه مسلمانان و همه پیروان ادیان الهی در سراسر جهان است..

این حرکت رذیلانه و ضد انسانی و ضد اخلاقی اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام و کتاب مقدس و آسمانی قرآن عظیم توسط نشریه‌ای فرانسوی، فضای منفوری را ایجاد کرد و هر صاحب دردی را برآن می‌دارد تا به روشنگری پرداخته و این اقدامات اهانت آمیز و رذیلانه را سم‌زدایی و محکوم کند.

قلم‌های زهرآگین، زبان‌های دشنام‌دهنده و حرکت‌های اختلاف افکن که در کشورهای غربی طی سال‌های گذشته بارها مشاهده شده است، بار دیگر عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین و متدینین را جریحه دار و آزرده ساخت و حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.

عناصر تندرو و وابسته به جریان‌های ضد دینی در کشورهای اروپایی برای ایجاد هراس از اسلام و مسلمانی به بهانه‌های مختلف به تخریب و توهین به مقدسات مسلمانان جهان می‌پردازند و البته این توهین نه‌تنها موجب کاهش توسعه اسلام در فرانسه و سایر نقاط جهان نمی‌شود بلکه عاملی برای تقویت توجه به متن قرآن کریم و تعالیم الهی خواهد شد.

اعضای شورای عالی استان‌ها این اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو و هرگونه توهین به مقدسات، ادیان و پیامبران را به شدت محکوم نموده و ضمن هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکران آنها در منطقه یادآور می‌شود که ملت‌های مسلمان بویژه مردم شریف ایران در مسائل این منطقه حسّاس، هوشیار بوده و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب هم در محکوم کردن این اتفاق نابخشودنی فرمودند: گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.

قطعاً اینگونه اقدامات برای ایجاد عصبانیت میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی و تخریب چهره نورانی آخرین فرستاده خدا؛ ناشی از ضعف دشمنان ادیان الهی در مقابله استدلالی و عقلانی با پیام رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که رحمت خداوند برای تمام بشریت هستند بوده و طبق وعده خدا این نور مقدس هر روز فروزان‌تر خواهد شد و این اقدامات و دشمنی‌های خشونت‌آمیز راه به‌جایی نخواهد برد.

شورای عالی استان‌ها ضمن دعوت از رهبران دینی جهان برای محکوم کردن این‌گونه اقدامات ضد دینی و البته تضعیف‌کننده حقوق بشر به بهانه‌های واهی در جهان و تخریب چهره‌های مقدس الهی، از وزارت محترم امور خارجه درخواست دارد که با ورود جدی خود به این موضوع مانع از تکرار این اقدامات خشونت‌آمیز، غیرمنطقی و نابخردانه در کشورهای مدعی آزادی بیان شود."

کد خبر 445072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.