توزیع یک وعده غذای گرم در ۱۵۰ روستامهد/ ۲۰۰ مربی مهدکودک در استان اصفهان بیکار شدند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا والدین کودکان، زمان حضور فرزندانشان در مهد کودک‌ها را به تأخیر انداخته‌اند و حتی در خانوده های با والدین شاغل نیز این مورد صدق می‌کند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار نهایی مهدهای کودک فعال در استان اصفهان، اظهار کرد: آمارهای کلی حضور کودکان در مهدهای کودک بهزیستی ظرف یک ماه آینده مشخص می‌شود، گفتنی است آمارگیری بهزیستی از مهدکودک‌های استان، منوط به شروع مهر ماه نیست و این مراکز در همه طول سال فعالیت پیوسته و همیشگی دارند.

وی با اشاره به استفاده بیشتر والدین شاغل از مهدهای کودک، افزود: والدینی که شاغل هستند، برای نگهداری فرزندانشان بیشتر به خدمات مهدکودک‌ها نیاز دارند، بنابراین با لغو دورکاری ادارات والدین شاغل به مراکز مهدکودک‌ها مراجعه می‌کنند و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی آمار پذیرش کودک در مهدهای کودک بیشتر باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش، پیش دبستانی و مهدهای کودک را در یک رده می‌بیند در حالی که کودکان زیر سه سال نیز جزء مهدهای کودک محسوب می‌شوند.

وی در خصوص تعلیق تعدادی از مربیان مهدها با شیوع کرونا در کشور، اضافه کرد: برآورد این است که در حال حاضر اگر در مهدهای کودک به طور میانگین تنها سه مربی حضور داشته باشند، حدوداً ۲۰۰ مربی بر اثر شیوع کرونا در استان اصفهان بیکار شده‌اند.

ناجی در خصوص نظارت بر کار مهدهای کودک استان اصفهان، افزود: معمولاً دستوراتی که از سازمان بهزیستی کشور و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به معاونت اجتماعی بهزیستی ابلاغ می‌شود به مراکز مهدها ارسال می‌شود، این در حالی است که در شهرستان‌ها، کارشناس مشخصی برای نظارت بر امور مهدهای کودک حاضر است و فعالیت این اشخاص، نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. علاوه بر بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان نیز مأمور نظارت بر رعایت پروتکل‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است، مهدکودک‌ها در رعایت دستورات بهداشتی پیشگام هستند چرا که مربیان و مسئولان مهدها می‌دانند در صورت شیوع بیماری در مراکزشان مجبور به تعطیلی دوباره هستند. علاوه بر موارد مذکور والدین نیز ناظران بسیار خوبی بوده و با حضور در مهد کودک‌ها می‌توانند موارد رعایت نشده را تذکر داده و به مراجع ذیربط گزارش دهند. در کل می‌توان ادعا کرد، از نظر رعایت پروتکل‌ها نگرانی نیست چرا که چندین لایه نظارت وجود دارد.

ناجی، در خصوص توزیع غذای گرم در روستا مهدها، خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام سازمان بهزیستی کل کشور در روزهای اخیر، سرانه ۸۰ میلیارد تومانی برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدهای کشور اختصاص یافته است و با توجه به آمار ۱۵۰ روستا مهد در استان اصفهان، بخشی از این سرانه به معاونت اجتماعی بهزیستی اصفهان تعلق می‌گیرد.

کد خبر 445046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.