۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
‌عرضه اولیه‌های این هفته در بورس

همزمان با عرضه اولیه نماد "وسپهر" در روند فعالیت این هفته بازار سرمایه، عرضه اولیه سهام چند شرکت از بخش خصوصی اقتصاد ایران نیز محتمل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که به نظر می‌رسد کمیت شدت نوسانات در بازار سرمایه کاهش یافته همزمان با انتقادات برخی سهامداران مبنی بر پایبند نبودن مسئولان به وعده ارائه عرضه اولیه سهام در هر هفته، در اواخر هفته‌ای که گذشت شاهد انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر انجام یک عرضه اولیه با ارزش یک میلیون تومان در بورس بودیم.

بر این اساس مقرر شده روز یکشنبه _۳۰ شهریورماه ۹۹_ شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات که بیش از دو ماه در انتظار عرضه اولیه بوده، ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس کند.

بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در روند عرضه اولیه نماد "وسپهر" هر کد بورسی قادر به خرید حداکثر یک هزار و ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا یک هزار و ده تومان است و خرید حداکثری این نماد بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان نقدینگی می‌خواهد.

همچنین در صورت استقبال پنج میلیون تا شش میلیون نفر از سهامداران بازار سرمایه، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم به هر کد (حدود ۹۱۳ هزار تا یک میلیون و ۹۶ هزار تومان) خواهد رسید.

اظهارات اخیر رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در هفته گذشته نشان می‌دهد استمرار عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه هنوز در دستور کار سازمان بورس است و بیش از ۱۲ بنگاه تولیدی که هنوز مشخصات دقیقی از آنها منتشر نشده برای عرضه اولیه سهام‌شان در بورس آماده‌اند.

طبق آخرین پیگیری‌های خبرنگار ایمنا از منابع آگاه، عرضه‌های اولیه محتمل شرکت توسعه عمران‌امید که در بخش املاک و مستغلات در فرا بورس درج نماد شده، شرکت تامین‌سرمایه تمدن و همچنین شرکت صنایع غذایی کورش محتمل‌ترین عرضه‌های اولیه پس از عرضه اولیه نماد "وسپهر" است. از بین گزینه‌های ذکر شده نیز شاید محتمل‌ترین گزینه، عرضه اولیه نماد "غکورش" باشد که یک ماه پیش به رغم صدور اطلاعیه از سوی سازمان بورس لغو شد.

کد خبر 444956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.