‌ بازدهی ۴۰ درصدی نماد وسپهر محتمل است

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: بازدهی ۴۰ درصدی نماد "وسپهر" متعلق به شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات ایران در بازه زمانی یک ماه محتمل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نشان می‌دهد عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد "وسپهر" فردا (۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت انجام خواهد شد.

مفاد این اطلاعیه نشان می‌دهد در این عرضه اولیه، هر کد بورسی قادر به خرید حداکثر یک هزار و ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا یک هزار و ده تومان معادل یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است و در صورت استقبال ۵ تا ۶ میلیون نفر از سهامداران بورس، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم به هر کد بورسی (حدود ۹۱۳ هزار تا یک میلیون و ۹۶ هزار تومان) سهام خواهد رسید.

آرمین رفیع‌پور، کارشناس و فعال بازار سرمایه در خصوص این عرضه اولیه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: با توجه به حوزه فعالیت اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، به نظر می‌رسد میزان بهره‌برداری ریالی سهامداران از سهام این عرضه اولیه در بازه زمانی سه تا چهار هفته به بیش از ۳۰ درصد برسد.

وی با اشاره به روند پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر، ادامه می‌دهد: در سال ۱۳۹۳ با توجه به عرضه سهام بانک صادرات در بازار بورس و تصویب قوانین ناظر بر خروج بانک‌ها از بنگاه داری، نیاز به شکل‌گیری نهادی تخصصی در زیر مجموعه بانک صادرات ایران احساس شد و بر این اساس شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (سهامی عام) ابتدا به عنوان شرکت سهامی خاص در تاریخ ۱۴ مردادماه سال ۱۳۹۳ و در تاریخ ۲۱ خردادماه سال ۱۳۹۹ به عنوان شرکت سهامی عام به شماره ثبت ۴۶۲۹۰۱ نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

رفیع‌پور اضافه می‌کند: در حال حاضر، شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (سهامی عام) که قرار است یکشنبه با نماد "وسپهر" عرضه شود از واحدهای تجاری فرعی زیرمجموعه بانک صادرات ایران محسوب می‌شود و در تاریخ هشتم تیرماه سال ۱۳۹۹ به عنوان یک نهاد مالی در نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به ثبت رسیده است.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه خاطرنشان می‌کند: سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت‌ها، مجتمع‌ها، طرح‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، بازرگانی، خدماتی و حمل و نقل و سایر فعالیت‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم که برای پیشبرد و تحقق اهداف شرکت لازم و مفید باشند، موضوع فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری سپهر صادرات است.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به ارزش بالای این عرضه اولیه در مقایسه با دیگر عرضه‌های اولیه در ماه اخیر، به نظر می‌رسد استقبال عمومی سهامداران از خرید این سهام کمتر از ۹۰ درصد باشد و بازدهی ۴۰ درصدی نماد "وسپهر" متعلق به شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات ایران در بازه زمانی یک ماه نیز محتمل است.

کد خبر 444955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.