مربیان مطرح زیرنظر فدراسیون والیبال/ شکست بارسا مقابل رئال در بسکتبال

از ورود اسکواش به المپیک، ابتلای سرمربی آتلتیکو به کرونا، و شکست بارسلونا در ال کلاسیکو بسکتبال مقابل رئال و قهرمانی لوییز همیلتون در مسابقات اتومبیل رانی، بخشی از مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است به شرح زیر است:

* نخستین تمرین تیم ملی بوکس در سال ۹۹ پس از ۶ ماه وقفه با حضور ۲ بوکسور المپیکی کشورمان زیر نظر کادرفنی برگزار شد.

* رشته ورزشی اسکواش از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگجو چین به صورت رسمی وارد المپیک آسیایی می‌شود. این رقابت‌ها از ۹ شهریور تا ۳ مهر ماه سال ۱۴۰۱ در ۳۲ رشته ورزشی برگزار می‌شود. اسکواش کشورمان در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. پیش بینی می‌شود اسکواش بازان ایرانی در این رقابت‌ها افتخار آفرینی کنند.

* در چند روز اخیر تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال اتلتیکو مادرید به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند و مسئولان این تیم خواهان قرنطینه کامل این تیم شدند. حالا با اعلام باشگاه اتلتیکو مادرید جواب آزمایش کرونا دیگو سیمئونه سرمربی این تیم هم مثبت شده است.

* در چارچوب دیدار سوپر کاپ بسکتبال اسپانیا امشب تیم رئال مادرید به مصاف بارسلونا رفت که در پایان این دیدار کهکشانی‌ها (لقب رئال مادرید) موفق شد ۷۲ بر ۶۷ بارسلونا را شکست دهد و فاتح سوپر کاپ اسپانیا شود.

* میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه، اعلام کرد: تاریخ دقیق برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی این کشور، بعداً مشخص خواهد شد. این در حالی بود که پیش از این سایت فدراسیون روسیه از برگزاری این رقابت‌ها طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهرماه در ولادی قفقاز خبر داده بود.

* تیم ملی تکواندو بانوان از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا به استراحت اجباری رفت و تمرینات خود را به صورت مجازی و زیر نظر کادرفنی پیگیری می‌کرد؛ حالا پس از گذشته بیش از ۶ ماه، ملی پوشان قرار است از روز ۲۰ مهرماه تمرینات خود را در مرکز جهانی تکواندو آغاز کنند.

* درحالی که قرار بود ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در المپیک باشد، اما این رقابت‌ها به تعویق افتاد و به همین دلیل کولا از ایران جدا شد. کمیته فنی در چند وقت اخیر ۲ جلسه برگزار و در نهایت ۵ مربی را به عنوان گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی معرفی کردند. آلکنو، کاستلینی، دجورجی، جیانی و لورنزتی مربیان مورد نظر کمیته فنی هستند که قرار شد داورزنی با یکی از این مربیان به توافق برسد.

* مجمع عمومی سالیانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی، هفته آینده به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. این مجمع دوشنبه، ۳۱ شهریور، ساعت ۱۰ صبح در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک منعقد می‌شود. جلسه مجمع به ریاست مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

* مرحله نهم رقابت‌های فرمول یک (اتومبیلرانی) قهرمانی جهان به میزبانی ایتالیا برگزار شد. در این مسابقه لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز عنوان قهرمانی را به دست آورد. والتری بوتاس هم‌تیمی او در رده دوم قرار گرفت و الکس آلبون راننده تیم ردبول سوم شد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) در ورزشگاه الجنوب قطر به صورت تک بازی برگزار می‌شود. قرار است تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان غرب آسیا بازی‌های خود را دوحه برگزار کنند.

* با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و مسابقات و مطابق با سیاست‌های فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه همگانی و فراگیری این رشته ورزشی در بین اقشار مختلف جامعه و همچنین پویایی و فعالیت ورزشکاران در دوران شیوع بیماری کرونا، این فدراسیون در نظر دارد مسابقات تالو، ساندا و آمادگی جسمانی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کند.

* نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، دو باخت و یک برد کسب کردند. بازی استقلال هم با انصراف اماراتی‌ها لغو شد. پرسپولیس، التعاون را برد، سپاهان مقابل النصر شکست خورد، و شهر خودرو هم مقابل شباب الاهلی شکست خورد.

* مسابقات آکروباتیک ژیمناستیک پسران قهرمانی کشور در گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان و در ۲ بخش ۲ نفره و ۴ نفره در آذرماه سال جاری و به صورت آفلاین برگزار خواهد شد.

* برگزاری تورهای داخلی والیبال ساحلی برای سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ از طریق فراخوان به بهترین پیشنهاد اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط، واگذار می‌شود.

* پیست بین المللی اسکی دیزین از سوی شرکت توسعه و تجهیز به مزایده گذاشته شد. در این مزایده حسن شمشکی مدیرعامل پیست دربندسر برنده مزایده پیست بین المللی اسکی دیزین شد.

* مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا که قرار بود امسال برگزار شود، با تصمیم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

* باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد پرونده بازگشت آندره استراماچونی با توجه به قانون منع حضور مربیان خارجی در لیک برتر ایران مختومه شده است.

* برنارد ژوانی، رئیس باشگاه آمیان فرانسه تأیید کرد که سامان قدوس این تیم را به مقصد تیم برنتفورد در دسته اول انگلیس ترک خواهد کرد. ژوانی در گفت و گو با شبکه خبری beIN SPORTS تصریح کرد که فرایند انتقال قدوس به زودی انجام خواهد شد.

* علیرضا منصوریان پس از انجام مذاکرات نهایی و توافق با باشگاه تراکتور، رسماً به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی شد. این مربی سابقه هدایت تیم‌های استقلال، ذوب‌آهن، نفت تهران و تیم ملی امید را در کارنامه خود دارد و در یک بازی به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان نشسته و یک پیروزی نیز به دست آورده است.

* سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال زنیت روسیه با زدن ۳۰ گل در ۴۷ بازی در رده هفتم برترین گلزنان تاریخ این تیم قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۸ با عقد قراردادی از روبین کازان به زنیت پیوست. "الکساندر کژاکوف" با به ثمر رساندن ۱۲۰ گل در ۲۸۹ بازی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ زنیت قرار دارد.

کد خبر 444869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.