رکوردزنی جدید در متروی اصفهان /افتتاح ابر پروژه های عمرانی شهر با حضور مقام کشوری

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ابر پروژه‌های عمرانی شهر که علاوه بر اشتغالزایی و آبادانی، زیرساخت‌های آینده شهر را فراهم می‌کند در حال اجرا بوده و انقلاب عمرانی در شهر به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹_ در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو"، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریورماه)، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس اصفهانی‌ها با تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید، پیشتاز صحنه‌های دفاع مقدس بودند.

وی تصریح کرد: امروز و در شرایط کنونی نیز اصفهانی‌ها علاقه مند به کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سه سال گذشته برنامه‌های «شناسنامه شهر» را ویژه پاسداشت مقام شامخ خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را برنامه‌ریزی و اجرا کرده ایم، خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک پروژه سالن اجتماعات فردوس (گلستان شهدا) که آرزوی دیرینه اصفهانی‌ها بود، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری اصفهان در دو سال گذشته به احداث پروژه سالن اجتماعات فردوس ورود پیدا کرد که خوشبختانه در حال حاضر آماده افتتاح و تقویم به شهروندان است.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی زیادی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است، گفت: ابر پروژه‌های عمرانی شهر که علاوه بر اشتغالزایی و آبادانی، زیرساخت‌های آینده شهر را فراهم می‌کند در حال اجرا بوده و انقلاب عمرانی در شهر به راه افتاده است.

پیشرفت ۲۵ درصدی خط دو مترو

وی از پیشرفت ۲۵ درصدی خط دو متروی اصفهان در بخش سازه و سی‌ویل خبر داد و تاکید کرد: این پیشرفت یک اقدام بزرگ و رکورد زنی قابل توجه است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در مسیر خط دو متروی اصفهان تعداد ۱۶ ایستگاه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث خط دو از ۹۵ درصد تا کمتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان از سمت دارک آغاز و به سمت زینبیه و عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، ایستگاه شاهد و میدان قدس امتداد می‌یابد، گفت: پس از ایستگاه میدان قدس، در ادامه مسیر ایستگاه‌هایی در خیابان ابن سینا، چهارراه شکرشکن، میدان امام علی (ع) و فلسطین احداث خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: در مجاورت میدان امام علی (ع) بزرگترین ایستگاه متروی اصفهان احداث خواهد شد.

وی افزود: در جبهه غربی خط دو مترو ایستگاه‌های خلجا، کاشانی، خرازی و کهندژ در حال احداث است و به زودی عملیات اجرایی ایستگاه میدان امام حسین (ع) نیز آغاز خواهد شد.

نوروزی از شهروندان، دانشجویان درخواست کرد: ضمن بازدید از پروژه متروی اصفهان از تجربیات مهندسانی که در زیر زمین شهر فعالیت دارند، استفاده کنند.

چهارباغ محیطی در راستای فرهنگ اصیل ایرانی و اصفهانی

وی با اشاره به اجرای پروژه محور چهارباغ عباسی، گفت: با پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی، این محور به محل گذران اوقات فراغت خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل جانبی و به محیطی امن و محل آرامش شهروندان تبدیل شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در محور چهارباغ عباسی اقدامات بزرگی انجام شده است، اظهار کرد: شاید شهروندان اصفهانی به دلیل اینکه هر روز می‌توانند از فضای چهارباغ استفاده کنند، کمتر به بخش‌های ویژه این محور توجه کنند، اما گردشگران و مسافران از فضای کنونی چهارباغ اظهار خرسندی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بیشتر قدردان فضای چهارباغ باشند، گفت: چهارباغ عباسی باید محیطی در راستای فرهنگ اصیل ایرانی و اصفهانی باشد تا برای همیشه به عنوان مکان خوب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است، تصریح کرد: پس از اجرای این طرح، تردد خودروها با حرکت آرام و از روی سنگفرش‌ها انجام و فضا برای پیاده روی شهروندان بزرگ‌تر خواهد شد.

از سرگیری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»

وی با بیان اینکه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» از هفته آینده با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ از سر گرفته خواهد شد، افزود: اجرای این برنامه تا پایان سال با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در مناطق و سازمان‌های شهرداری ادامه خواهد داشت.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه بزرگ جاده فرزانگان که با اجرای آن از تردد خودروها در سه راه نقشینه و داخل شهر جلوگیری به عمل آمد، مورد بهره برداری قرار گرفته، اما آئین رسمی برای آن برگزار نشده است، علاوه بر این دو لوپ پروژه پل آفتاب (از سمت جاده فرزانگان به سمت فرودگاه) در حال بهره‌برداری است و یک لوپ پل در سمت جنوب در حال استفاده است البته امکان برگزاری آئین افتتاح برای این پروژه به دلیل شرایط کرونایی مهیا نشد؛ همچنین عملیات اجرایی پروژه بزرگ رینگ چهارم آغاز شده که برای اعلام رسمی آن در صدد برگزاری آئین ویژه هستیم، پروژه‌های نمایشگاه بزرگ اصفهان و سالن اجتماعات فردوس نیز از دیگر پروژه‌های مهم عمرانی شهر به شمار می‌آید که احتمال برگزاری آئین رسمی افتتاح این پروژه‌ها با حضور یکی از مقامات کشوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال هر هفته خبرهای خوش برای شهروندان این جهانشهر خواهیم داشت، افزود: علی‌رغم اینکه انجام فعالیت‌ها در شرایط اقتصادی کنونی در شهر بسیار سخت و دشوار است، اما اقدامات عمرانی و خدماتی به خوبی پیش می‌رود.

وی با تقدیر از فعالیت پارک‌بانان، پاکبانان و رانندگان تاکسی و اتوبوس در شهر، تاکید کرد: اگر شهر تمیز و پارک‌ها زیبا بوده و حمل و نقل در شهر روان است و مردم به راحتی سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند و اصفهان به عنوان شهر نمونه مطرح شده، حاصل تلاش نیروهای پارک‌بان، پاکبان، رانندگان اتوبوس و رانندگان تاکسی‌های شهر است.

اقدام ویژه شهرداری در پاسخ به خواسته شهروند مطالبه‌گر

شهردار اصفهان گفت: دو هفته قبل پیرو تماس یکی از شهروندان مطالبه‌گر با برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» و طرح موضوع سد معبر به واسطه فعالیت فروشندگان اتومبیل در حاشیه اتوبان چمران، فرصت ۱۵ روزه‌ای به اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری برای بررسی و رسیدگی برای رفع این معضل داده شد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این مدت انجام گرفت.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندان و شهرنشینان اصفهان، ادامه داد: با توجه به اینکه شهروندان نیازهای متعددی در شهر دارند و فعالیت نمایشگاه‌های خرید و فروش اتومبیل نیز نیاز شهر است، رعایت حق و حقوق شهروندان و نمایشگاه‌داران اتومبیل می‌تواند به انجام بهتر فعالیت‌ها کمک کند.

نوروزی افزود: اگر در این راستا اقداماتی برای تشکیل پرونده‌ها، انجام مذاکرات با اتحادیه‌های مربوطه، اماکن و پلیس راهور انجام شده، برای رعایت حقوق مردم و نمایشگاه داران است.

وی با بیان اینکه شهرداری همواره برای جلب رضایت شهروندان تلاش می‌کند، گفت: همه باید به قانون احترام بگذارند تا نیاز به استفاده از ابزارهای قانونی برای رفع موانع، تخلفات و تهدیدهای حقوق دیگران نباشد و همه زندگی آرام و توأم با آرامش را در شهر تجربه کنند.

ساخت و ساز بر اساس ضوابط کد ارتفاعی

شهردار اصفهان در خصوص نبود پیاده رو در چهارراه مدرس نجفی به سمت خیابان صمدیه لباف، اظهار کرد: در هر خیابان وجود پیاده رو یکی از ضروریات است، بنابراین مدیر منطقه دو باید بازدیدی از چهارراه انجام داده و بررسی لازم درباره پیاده رو های خیابان را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرایط کد ارتفاعی در خیابان صمدیه لباف نیز باید رعایت و ساخت و ساز بر اساس کد ارتفاعی انجام شود، تاکید کرد: شهرداری در رسیدن شهروندان به حق و حقوق خود هیچ مسامحه‌ای نخواهد کرد.

امضا قرارداد بازسازی ۱۸۰ اتوبوس

نوروزی با اشاره به پراکندگی ۸۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر، گفت: یکی از اتوبوس‌های جدید به خط بلوار شفق اختصاص یافت، اما در دو روز گذشته برای دریافت گارانتی به نمایندگی انتقال یافته است.

وی اتوبوسرانی اصفهان را موظف کرد: یک اتوبوس جدید دیگر را در خط بلوار شفق جایگزین اتوبوس جدید انتقال یافته به نمایندگی برای دریافت گارانتی کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ اتوبوس شهر بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی شد، اظهار کرد: انجام این اقدام باعث شد اصفهان برای نخستین بار از سوی دولت به عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس‌ها در کشور انتخاب و اجازه بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به اصفهان داده شد که بابت هر دستگاه اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان کمک دولت و شهرداری باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نظر برای بازسازی، تاکنون قرارداد بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس امضا شده و مابقی آن در حال انجام است.

نوروزی با بیان اینکه تمام اتوبوس‌های بازسازی شده دارای کولر، بخاری است، اضافه کرد: با این اقدام عمر ناوگان از ۱۰ سال به ۹ سال کاهش خواهد یافت.

ورود ۲۰ اتوبوس جدید به شهر تا دو ماه آینده

نوروزی با بیان اینکه قرارداد بازسازی ۱۸۰ اتوبوس با شرکت پیشرو دیزل منعقد شده است، ادامه داد: سال گذشته قراردادی نیز با شرکت ساپرا دیزل برای بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شد که تاکنون ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و به زودی وارد ناوگان خواهد شد.

وی گفت: تعداد ۲۰ اتوبوس جدید دیگر نیز تا دو ماه آینده به خطوط اتوبوسرانی شهر اضافه خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ در این دوره مدیریت شهری حوزه حمل و نقل بود چراکه تا امروز با اقدامات انجام شده، شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل رقم خورده است.

خارج شدن خیابان قائمیه از بن بست نیاز به انسجام متولیان دارد

وی در خصوص خارج شدن خیابان قائمیه از بن بست، اظهار کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری، انسجام و هم‌افزایی چندین دستگاه متولی از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری درچه و شهرداری اصفهان است و باید با هماهنگی آنها تصمیم‌گیری شود و این محور به عنوان سرمایه بزرگ گردشگری و محور تفریحی قائمیه مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی با اشاره به شرایط ساخت و ساز پلاک‌های دارای مساحت ۱۰۰ مترمربع، گفت: چنانچه زمین پلاک مسکونی ۱۰۰ مترمربع مساحت داشته باشد، مالک مجاز به ساخت ۱۰۰ درصدی بنا خواهد بود، اما در پلاک‌های بالاتر از ۱۰۰ مترمربع بر اساس ضوابط ۶۰ درصد مساحت قابل ساخت خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساخت و ساز در پلاک‌های بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع بر اساس ساخت و ساز مجاوران در حوزه شهرسازی بررسی لازم انجام شده و راهکارها بر اساس ضوابط به مالک اعلام می‌شود.

کد خبر 444786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    کمی بیشتر به شرق اصفهان هم توجه داشته باشید که مدتی از امکانات و رسیدگی‌ها دور بوده بخاطر بعضی از تعصبات بیهوده البته جدیدا نگاه ها عوض شده
  • حسین CA ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 0
    سلام خسته نباشید زینبیه شهرک شمس طرح ترمینال کی اجرامیکنید پارک بزنید
  • ثمین IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 0
    سلام خط مترو بهارستان کی راه اندازی می شود ؟
  • سمانه IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    در صورت امکان برای سپاهان شهر به بهارستان خط اتوبوس بگذارید .تشکر فراوان
  • محمود IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    به نظر میرسه که کارهای زیادی داره انجام میگیره ولی متاسفانه روند پیشرفت بصورت موریانه ای وکند هست اگه واقعا هدف پشت این پروژه ها هست بایستی بصورت شبانه روزی کار کنید مردم را معطل حرف و وعده نکنید چرا که به نظر من شهروند هر بار که از میدان امام حسین میخوام رد بشم فقط وفقط راه بندان وعدم پیشرفتی را می‌بینم بجاست که سریع وپویا کارها انجام شود تا دست دست کردن
  • حسین CA ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    زینبیه شهرک شمس صحراهاش تفکیک کنید