تسهیلات ویژه به امدادگران و داوطلبان هلال احمر پرداخت می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر از امضای تفاهمنامه همکاری جمعیت هلال‌احمر با بانک ملت با تاکید بر پرداخت تسهیلات ویژه به امدادگران و داوطلبان این جمعیت خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مدیرعامل بانک ملت، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از خوشنام بودن بانک ملت مربوط به سرمایه پرسنلی بانک ملت است.

وی در خصوص افزایش مبلغ تسهیلات برای امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال احمری، افزود: با توجه به اینکه تسهیلاتی که برای امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر پرداخت می‌شود، مبلغ پنج میلیون تومان است، درخواست داریم تا مبلغ تسهیلات برای این افراد افزایش پیدا کند، وقتی امدادگری با ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در ماه که حق ایاب و ذهاب وی محسوب می‌شود، در خوشی و ناخوشی در حال خدمت به مردم است، لازم است تا مبلغ وام و تسهیلاتی که به امدادگران و داوطلبان پرداخت می‌شود، افزایش پیدا کند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، هر جایی که عنوان تسهیلات و وام مطرح می‌شود باید برای اختصاص آن به امدادگران نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و اولویت ویژه برای این افراد در نظر گرفته شود زیرا در سال‌های آینده در مقابل عدم انجام کارهایی که باید برای این افراد انجام می‌دادیم و اقدامی انجام ندادیم در پیشگاه خداوند متعال و مردم مسئولیم؛ چرا که برای خدمت به مردم در حوادث و سوانح روی ۶۵۰ هزار امدادگر حساب ویژه‌ای می‌توان باز کرد.

وی با اشاره به کمرنگ بودن مسئولیت پذیری اجتماعی در مشارکت بانک ملت با جمعیت هلال‌احمر افزود: بخش محیطی هلال احمر ارزش وجودی بسیار بالایی دارد و این پایگاه‌ها در طول روز، توسط صدها نفر مشاهده می‌شود.

همتی با تاکید بر افتتاح وب کنفرانس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر، افزود: فردا (پنجشنبه) با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور به صورت همزمان افتتاح می‌شود. در این خانه‌ها آموزش و ساماندهی مردم در زمان وقوع حوادثی مثل زلزله انجام و اقلام امدادی از طریق این خانه‌ها برای ساکنان مناطق حتی در نقاط دور دست تأمین می‌شود، بانک ملت می‌تواند در یک پروژه مشارکتی ورود کرده و در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی کار انجام دهد.

هلال‌احمری‌ها در شرایط سخت برای کمک به مردم آماده‌اند

محمدمهدی بیگدلی مدیرعامل بانک ملت، ضمن تقدیر از زمانی که در اختیار ما قرار داده شد تا تفاهم‌نامه میان بانک ملت و جمعیت هلال احمر امضا شود، گفت: هلال احمر یکی از سازمان‌های مردم نهادی است که کارهای بسیار ارزشمندی را در جامعه انجام می‌دهد و در شرایط سخت به مردم خدمت می‌کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در هر جایی که مردم از حوادث آسیب دیده‌اند، حاضر شده و در این شرایط اولین ارگانی که حضور پیدا می‌کند و مردم با دیدن آن‌ها حالشان بهتر می‌شود، نیروهای مخلص و زحمتکش هلال احمر است.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر حضور نیروهای هلال احمری در مناطق صعب العبور برای خدمت به هموطنان، گفت: هلال احمری‌ها برای ارائه خدمات به مردم در بسیاری از مناطق، خطرات را به جان می‌خرند و به مردم جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند. البته ارائه خدمات تنها در داخل کشور نیست و در خارج از کشور هم با نام جمهوری اسلامی ایران به آسیب دیدگان خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم از توفیقات الهی است و نوع خدمتی که شما ارائه می‌دهید متفاوت و با ارزش‌تر است، تاکید کرد: در کارهایی که انجام می‌دهید، خیر دنیا و آخرت در آن نهفته است. ما هم به عنوان یک بانک بزرگ و قدرتمند، خدا را شاکریم که در کنار جمعیت هلال احمر حضور داریم و می‌توانیم از خیر برکت خدمت به مردم توسط هلال احمر بهره‌مند شویم.

بیگدلی درباره فعالیت‌های حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بانک ملت، گفت: بانک ملت یکی از بانک‌های بزرگ و مطرح کشور است و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کارهای متعددی انجام می‌دهد، به عنوان مثال در حوزه سلامت، مدرسه سازی و بهداشت و درمان ورود کرده است و در زلزله و سیل هم کمک‌هایی را از محل مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد، اما با این حال بررسی‌های لازم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه هلال احمر را هم انجام می‌دهیم.

کد خبر 444636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.