۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
سینماتوگراف منتشر شد

رئیس دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان از انتشار کتاب سه جلدی "سینماتوگراف" با موضوعات سینمای کلاسیک، سینمای کودک و نوجوان و سینمای مستند خبر داد.

مصطفی حیدری درباره کتاب  سینماتوگراف به خبرنگار ایمنا گفت: موضوع اصلی این کتاب سینما و حوزه‌های آن است، تا کنون سه کتاب در دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان چاپ شده است که کتاب اخیر اولین کتاب راجع به سینمای کلاسیک و نئوکلاسیک است. موضوع کتاب دوم سینمای آزاد است و موضوع کتاب سوم سینمای مستند است.

وی ادامه داد: در کتاب سینماتوگرافی به سرگذشت چند مستندساز مشهور اشاره شده است و سعی داشتیم سینمای مستند دهه چهل را معرفی کنیم. در پرونده ویژه این کتاب درباره احمد فاروقی قاجار فیلمساز مهم، اما کمتر شناخته شده سینمای ایران که اولین جایزه فیلمسازی جهانی در کن را این فرد در سال ۱۳۴۳ دریافت کرد نوشته شده است.

رئیس دفتر تخصصی سینما افزود: هر کتاب شماره‌دار و پرونده محور است و به گونه‌ای کتاب را چاپ کردیم که تاریخ مصرف نداشته باشد. چاپ هر کتاب سیاست‌گذاری‌هایی دارد و موضوعات مشخص و مقاله‌هایی نوشته می‌شود. همچنین بازبینی کتاب و طی مراحل اداری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوشبینانه‌ترین حالت تا دو ماه طول می‌کشد. چاپ هر کدام از این کتاب‌ها حدود یک سال زمان برده است.

حیدری اضافه کرد: کتاب چهارم با موضوع سینمای کودک و نوجوان آماده است و پرونده ویژه این کتاب به سریال قصه‌های مجید اشاره می‌کند، احتمال می‌دهم از سال ۹۷ تا ۹۹ چهار کتاب را چاپ کنیم، کتاب آخر در مرحله صفحه‌بندی است. این کتاب قرار بود بخشی از صدای اصفهان در حوزه سینما باشد، در هر کتاب سعی داریم به بررسی یک موضوع بپردازیم و در تلاش بوده‌ایم تا یک رویکرد علمی، تخصصی و معرفی فضای جدید باشد.

وی با اشاره به اینکه اهالی تهران از این کتاب استقبال کرده‌اند، گفت: سه شماره اول این کتاب برای نوجوانان مناسب نیست، زیرا موضوعات تخصصی و حرفه‌ای است، اما شماره چهار این کتاب که در رابطه با سینمای کودک و نوجوان است برای این رده سنی متناسب است. با توجه به شرایط سیاسی ممکن است جابجایی‌هایی رخ بدهد اما اگر حضور داشته باشیم قطعاً این راه را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 444535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.