‌ دپو و احتکار خودرو توسط ایران‌خودرو مازندران منتفی است

بر اساس دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سرپرست دفتر این وزارتخانه برای بررسی موضوع خودروهای دپو شده ایران‌خودرو مازندران در بابل از این شرکت بازدید کرد که ضمن این بازدید، دپو و احتکار خودرو توسط ایران‌خودرو مازندران را منتفی اعلام کرد.

‌ به گزارش ایمنا، چندی پیش با انتشار یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دپو خودروهای تولیدی شرکت ایران‌خودرو مازندران در زمین‌های کشاورزی شهر بابل، این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و سید امیر حسینی نژاد- مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو مازندران- در این رابطه ضمن اشاره به اینکه از ابتدای تیر ماه طبق دستور پلیس راهور، هیچ خودروی بدون پلاکی نباید از شرکت‌های تولید خودرو خارج شود، تصریح کرد: یک خودرو زمانی که تولید می‌شود، پس از تجاری‌سازی به سرعت، سند آن صادر و پلاک و مدارک خودرو توسط پلیس راهور تهیه می‌شود. پس از دریافت پلاک و نصب آن بر روی خودرو، خودروها به صورت حضوری یا حمل، طی پروسه‌ای ۱۰ الی ۱۵ روزه تحویل مشتریان خواهد شد؛ بنابراین از اول تیرماه تا عملیاتی شدن آماده سازی زیرساخت‌ها، حدود سه هفته خودروها از شرکت‌های تولید خارج نشده است اما روند تحویل‌دهی خودروها از مردادماه به روال طبیعی بازگشته است.

وی تاکید کرده بود که به ذلیل محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ای تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شلوغی جاده‌ها تا چند روز، تریلرها اجازه بارگیری نداشته پس از آن نیز تعداد بسیار محدود توانستیم خودرو را ارسال نماییم که اگر محدودیت وجود نداشت حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو بیشتر تحویل مشتریان می‌شد. متأسفانه محدودیت‌های زیاد جاده فیروزکوه در تعطیلات، مشکلاتی را برای تامین قطعات و ارسال محصول ایجاد کرد.

دستور سرپرست وزارت صمت برای بررسی دپوی خودروها در بابل

در پی این موضوع، جعفر سرقینی- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرپرست بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دستور مبنی بر بررسی موضوع خودروهای دپو شده ایران‌خودرو مازندران در بابل از این شرکت داد که در پی آن غلامرضا صارمیان ضمن بازدید از این شرکت، دپو و احتکار خودرو توسط ایران خودرو مازندران را منتفی اعلام کرد.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این بازدید آخرین وضعیت تولید خودروهای ناقصی، آماده تحویل و بارگیری شده را مورد بررسی داد. همچنین به بررسی مسائل و مشکلاتی اعم از عدم تامین به موقع قطعات خودروهای تولیدی و محدودیت‌های تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران در ایام تعطیل و تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه در ارائه پلاک یا شماره‌گذاری خودروها از سوی نیروی انتظامی پرداخت.

صارمیان همچنین پیشنهاداتی در رابطه با تسریع ارائه پلاک خودروهای آماده تحویل توسط نیروی انتظامی در سراسر کشور و تسریع در تهیه قطعات کسری خودروهای دپو شده در محوطه کارخانه توسط گروه صنعتی ایران خودرو ارائه نمود. در این بازدید، پیشنهاداتی جهت تسریع در فرآیند تحویل خودرو به مشتریان نیز ارائه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 444493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.