جوانب مختلف تمایل بارسلونا به جذب محمد صلاح

شایعاتی در روزهای اخیر به گوش می‌رسد که نشان از تمایل رونالد کومان برای جذب محمد صلاح از لیورپول دارد، مسئله‌ای که البته باید آن را از ابعاد متفاوتی بررسی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، با روی کار آمدن رونالد کومان در تیم بارسلونا انتظار می‌رود که این مربی با توجه به شرایط مسی و البته کنار گذاشته شدن لوئیس سوارز از تیم، به دنبال جذب یک بازیکن تهاجمی سرشناس باشد که در این میان رسانه‌ها نام محمد صلاح را به‌عنوان گزینه کومان معرفی کرده‌اند.

محمد صلاح در اولین بازی لیورپول در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلستان عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشت و موفق شد با ثبت یک هت تریک، تیمش را پیروز میدان کند.

از سوی دیگر، رونالد کومان تا این لحظه با بازیکنانی همچون راکیتیچ، آرتور و کارلس پرز اتمام‌حجت کرده و اعلام کرده که به این بازیکنان نیازی ندارد و نتیجتاً این بازیکنان نیز از بارسا جدا شده‌اند. البته لیست خروجی بارسا به اینجا ختم نمی‌شود و انتظار می‌رود که به‌صورت رسمی طی روزهای آتی ویدال و سوارز نیز کاتالونیا را ترک کنند.

برخی از منابع نزدیک به مربی هلندی بارسا اعلام کرده‌اند که وی تمایل دارد تا محمد صلاح را به بارسلونا بیاورد و صلاح نیز با این انتقال موافق است. البته مطرح کنندگان این ادعا مشخص نکرده‌اند که دقیقاً از چه طریقی به این اطلاعات دست‌یافته‌اند و منبع اصلی آن‌ها برای بازگو کردن این مسئله چه کسی است.

برخی اعتقاد دارند که پیوستن صلاح به بارسلونا می‌تواند درواقع اقدام این تیم برای یافتن جانشینی برای مسی باشد. لئو مسی که تا هفته قبل درگیری شدیدی با باشگاه بارسلونا داشت درنهایت به حضور در بارسا تا پایان مدت قراردادش رضایت داد، اما از آنجا که از قرارداد این بازیکن تنها یک سال باقی مانده، شاید صلاح بتواند گزینه مناسبی برای جانشینی ستاره آرژانتینی در ترکیب آبی و اناری‌ها باشد.

در پایان، یادآوری شرایط دو بازیکن تهاجمی لیورپول که در سال‌های اخیر به بارسا پیوسته‌اند خالی از لطف نیست. باید اشاره کرد که طی سال‌های گذشته دو بازیکن تأثیرگذار لیورپول یعنی لوئیس سوارز و فیلیپ کوتینیو به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ راهی بارسلونا شدند که البته سوارز موفق شد عملکرد تحسین‌برانگیزی در لباس کاتالان‌ها داشته باشد اما کوتینیو دقیقاً شرایطی متضاد با سوارز داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

اینکه آیا صلاح در این بازه نقل و انتقالاتی یا حتی تابستان بعد به بارسلونا خواهد پیوست یا خیر، بیشتر به تصمیمات لیونل مسی و میزان موفقیت بارسایی ها در فصل جاری بستگی دارد. انتظار می‌رود که صلاح تا زمان حضور مسی در بارسا تمایلی به پیوستن به این تیم نداشته باشد، اما اگر آبی اناری‌ها به هر دلیلی در پایان فصل با اسطوره و فوق ستاره خود خداحافظی کنند، می‌تواند به معنای باز شدن جایی برای مو صلاح در جمع آبی اناری‌ها باشد.

کد خبر 444481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.