رومانی میزبان شهری با حمل و نقل ۱۰۰ درصد سبز

‌ براشوو، کلانشهری در کشور رومانی، به زودی میزبان ۱۳۳ دستگاه اتوبوس الکتریکی جدید خواهد بود و به طور ۱۰۰ درصد از حمل و نقل عمومی سبز بهره خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر محیط زیست رومانی از طرح خود برای حذف تمام اتوبوس‌های غیر الکتریکی براشوو رونمایی و اعلام کرد به زودی ۱۳۳ دستگاه اتوبوس برقی جایگزین قدیمی‌ها خواهد شد. این کار اگرچه بیش از ۱۰۰ میلیون لئوی رومانی برای دولت هزینه در بر خواهد داشت، با این حال پس از اجرای پروژه فوق، براشوو اولین شهر کشور با حمل و نقل عمومی کاملاً سبز خواهد بود و مقامات را در رسیدن به هدف پایداری شهری یاری خواهد کرد.

وزیر محیط زیست رومانی پیش از این نیز اقدامات زیادی در نقاط مختلف کشور انجام داده است تا از این طریق آلودگی هوا را در سطح کشور کاهش دهد و در پی آن تغییرات آب و هوایی را که اخیراً مشکلات زیادی برای مردم و محیط زیست در پی داشته است، به حداقل برساند.

اقدامات وزیر در این خصوص فقط در یک سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیون لئو برای اداره صندوق محیط زیست هزینه در بر داشته اما او امیدوار است مزایای پروژه‌های انجام شده به زودی خود را نشان دهد و به اهداف بلندپروزانه خود برای کاهش آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی جامه عمل بپوشاند.

پیش از این، براشوو مجهز به ۵۲ دستگاه اتوبوس الکتریکی بود و شهردار قول داده بود تمام تلاش خود را برای جایگزین کردن تمام اتوبوس‌های عادی با برقی به کار گیرد. به لطف وزیر محیط زیست کشور و اداره صندوق محیط زیست، براشوو بسیار زودتر از زمان مورد انتظار به هدف خود برای حمل و نقل ۱۰۰ درصد سبز دست خواهد یافت. وزیر در جلسه خود با شهردار براشوو از اهداف خود برای گسترش اتوبوس‌های الکتریکی و تخصیص بودجه‌های کلان در سایر نقاط کشور خبر داد با این حال اعلام کرد که ۱۰۰ درصد سازی حمل و نقل عمومی الکتریکی براشوو در اولویت تمام برنامه‌های او قرار دارد.

.

کد خبر 444469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.