میلانی: مطالبه آب باید دغدغه شورایاران شود

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با بیان اینکه مسائل آب با پیگیری شورایاران و شهروندان باید به مطالبه جدی تبدیل شود، گفت: با افزایش حساسیت‌ها عملاً جلوی بسیاری از تخلفات محیط زیستی گرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه سوم گروه راهبری آب‌های تهران، اظهار کرد: از جمله اقداماتی که شورایاران محلات پیرامونی رود دره‌ها می‌توانند انجام دهند، اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان ساکن این مناطق به‌منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در زمان وقوع سیلاب است.

وی با اشاره به خطر سیلاب خاطرنشان کرد: اگر سیلاب‌هایی که عموماً از طریق این کانال‌ها به خارج از محدوده شهری هدایت می‌شوند، از محدوده و دیواره کانال‌ها سرریز کند، آنگاه باید آمادگی لازم در سطح محلات برای مقابله با این خطرات وجود داشته باشد. همچنین نقاط حساس رود درها در محلات باید شناسایی شود زیرا این نقاط ممکن است آسیب‌پذیری محلات در مواجهه با سیلاب را افزایش دهد.

نایب ستاد هماهنگی شورایاری‌ها ادامه داد: لازم است بررسی شود که در هنگام طغیان این رود دره‌ها نیروهای امدادی در چه سطحی به محل حادثه به منظور امدادرسانی دسترسی دارند.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به آب و فاضلاب و رود دره‌ها باید مورد پایش مستمر شورایاران قرار گیرد تا نوع برخورد فعال یا عدم رسیدگی مستمر شهرداری‌های مناطق به موارد ذکرشده احصا شود، ادامه داد: سامانه ۱۳۷ که اخیراً در بررسی مشکلات شهر توفیق مناسبی یافته است، باید در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد تا مسائل و مشکلات در این رابطه ثبت و ضبط شود و نتایج آن در بازه زمانی مناسبی در اختیار مدیران شهری قرار گیرد.

به گفته این عضو شورای شهر، مسائل آب با پیگیری شورایاران و شهروندان باید به مطالبه جدی تبدیل شود.

وی در ارتباط با سامانه کاپ و جمع‌آوری پسماند اضافه کرد: در سامانه کاپ، جمع‌آوری پسماند شهرک‌ها با طرح تفکیک از مبدأ اجرا می‌شود. در کنار این طرح نیز با یاری شورایاران باید به دنبال طرح ویژه مدیریت پسماند باشیم تا در مسیرهای منتهی به رود دره‌ها شاهد گرفتگی‌ها نباشیم.

حسینی میلانی کیفیت آب را یکی از مسائل مهم رود دره‌ها دانست و گفت: برخی از مراکز تولیدکننده فاضلاب سپتیک‌های خود را به‌طور مرتب تخلیه نکرده و در زمان‌های خاص اقدام به تخلیه مستقیم فاضلاب به رود دره‌ها و مسیل‌های شهری می‌کنند. ازاین‌رو باید بررسی شود که چگونه می‌توان با مشارکت شهروندان از چنین اقداماتی جلوگیری شود. به طور مثال بیمارستانی که پساب‌های خطرناک خود را در فاضلاب شهری تخلیه می‌کند، باید بلافاصله از طریق شهروندان رصد شده و برخورد قاطعی با آن صورت گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: با افزایش حساسیت‌ها عملاً می‌توان جلوی بسیاری از تخلفات محیط زیستی گرفته شود. اکنون شورا از طریق اداره کل محیط‌زیست شهرداری به دنبال طرحی است که آب‌های تهران از نظر آلودگی مستمراً پایش شود و نتایج این مورد نیز به اطلاع شورایاران خواهد رسید.

کد خبر 444468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.