تسهیلات اقتصاد سبز اصفهان نصیب مافیای کشاورزی می‌شود

نماینده کاشان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حمایت از اقتصاد سبز در ایران به فراموشی سپرده شده است، گفت: بسته‌های حمایتی نیز که برای کشاورزان تعریف شده در واقع در اختیار دلالان و مافیای کشاورزی قرار می‌گیرد.

محمد ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود حدود یک هزار و ۴۰۰ روستا در استان اصفهان وجود دارد که در ۳۰ سال گذشته حدود ۴۵۰ روستا خالی از سکنه شده است و اگر این روند ادامه یابد با ضرر و زیان بسیاری روبه‌رو خواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت لزوم بررسی دلایل این موضوع، افزود: این در صورتی است که یکی از ارکان کشورهای توسعه یافته توجه به اقتصاد سبز است که این مهم در ایران به فراموشی سپرده شده است و اگر حمایتی نیز در راستای تحقق اقتصاد سبز باشد، از مافیایی که در این زمینه وجود دارد حمایت می‌شود.

عضو شورای شهرستان کاشان افزود: کشاورز به قشر زحمتکش و خرده مالک مناطق کم‌برخوردار اطلاق می‌شود؛ امروز می‌بینیم در فضای اقتصاد کشاورزی اقتصادی مافیایی تشکیل شده که گاهی در برخی ادارات جهاد کشاورزی نیز از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: در حالی که به مردم برای احداث گلخانه قول ارائه تسهیلات داده می‌شود اما زمانی که متقاضیان برای دریافت آن به بانک مراجعه می‌کنند هیچ حمایتی دریافت نمی‌کنند.

ارباب خاطرنشان کرد: در روشی نادرست بسته‌های حمایتی صرف کشاورزهای واقعی نشده و به دلالان و مافیای کشاورزی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: باید توجه ویژه‌ای بر نظارت در حوزه استفاده از کشاورزی‌های خرده مالکی شود؛ کشاورزان وارث هستند و ملکی را به ارث برده‌اند اما بارها توسط منابع طبیعی به دادگاه احضار شده‌اند چون از آنها شکایت کیفری شده و مجبور به پرداخت هزینه شده‌اند این در حالی است که این افراد در این نوع از پرونده‌ها مقصر نیستند.

کد خبر 444327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.