۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
قیمت کره داخلی تعیین شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین نرخ کره داخلی در ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلامی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار از امروز کره داخلی در بسته بندی ۱۰۰ گرمی با نرخ مصوب ۸,۰۰۰ تومان در بازار عرضه خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه هر کیلوگرم کره داخلی را ۸۰ هزار تومان مصوب کرد که در بسته بندی ۱۰۰ گرمی حدود ۸,۰۰۰ تومان خواهد بود و در سایر بسته بندی ها توسط سازمان حمایت محاسبه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این تصمیم با توجه به تغییر ارز واردات کره از ۴,۲۰۰ تومان به ارز نیما در سال گذشته و اتمام موجودی کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گرفته شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کشور می‌تواند این محصول را با اتکای داخل مشروط بر افزایش مقادیر تولید توسط وزارت جهاد کشاورزی تولید کند.

دامداران اجازه افزایش قیمت شیرخام را ندارند

کلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد در راستای افزایش تقاضای ناشی از خوداتکایی و مصرف کره داخلی مقادیر تولید شیر را نیز افزایش دهد.

وی اضافه کرد: همچنین اثر افزایش قیمت کنجاله نیز بر قیمت شیر محاسبه می‌شود که باید این قیمت‌ها رعایت شود و دامداران و فعالان این عرصه اجازه افزایش قیمت شیرخام را ندارند.

منبع: فارس

کد خبر 444213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.