افزایش سقف ۲ میلیارد تومانی تأمین مالی جمعی در دست بررسی است

‌سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران در وبینار تأمین مالی جمعی (کرادفاندینگ) از تلاش‌های این رکن بازار سرمایه برای افزایش سقف سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی در طرح‌های تأمین مالی جمعی خبر داد.

‌به گزارش ایمنا به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عارف علیقلی‌پور با اشاره به پیشرو بودن فرابورس ایران در کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوآور، اظهار کرد: در حال حاضر مطابق دستورالعمل فعلی تأمین مالی جمعی، سقف تأمین مالی برای هر طرح توسط هر پلتفرم یا عامل، دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده که موضوع افزایش این سقف در دست بررسی است.

به گفته وی فرابورس ایران از آغاز فعالیت خود از ابزارها و بازارهای تأمین مالی از جمله بازار دارایی فکری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، تابلو شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته و با عملیاتی‌سازی کرادفاندینگ این زنجیره را تکمیل کرده است.

علیقلی‌پور درباره نقش‌های فرابورس در حوزه تأمین مالی جمعی، گفت: علاوه بر اینکه در کمیته ارزیابی تأمین مالی جمعی، اعطای مجوز به عاملین انجام می‌شود، فرابورس سازوکارهایی برای بازار ثانویه در نظر گرفته تا برای طرح‌هایی که به مرحله نهایی می‌رسند، نماد معاملاتی تشکیل و امکان خریدوفروش آن فراهم شود.

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس فرایند تأمین مالی جمعی در فرابورس ایران را شامل چهار بخش اعطای موافقت اصولی، اعطای مجوز فعالیت، صدور گواهی شراکت و در نهایت بخش انجام معاملات ثانویه و تسویه وجوه طرح عنوان کرد و افزود که تمامی این موارد از طریق سامانه تأمین مالی جمعی به نشانی cf.ifb.ir انجام می‌شود.

کد خبر 444075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.