جزئیات تازه از فصل سوم سریال نون خ / سرنوشت مبهم پایتخت

به نظر می‌رسد فصل جدید سریال "نون خ" با بازی اکبر عبدی نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت تا سرنوشت ادامه تولید سریال پایتخت همچنان در هاله‌ای از ابهام باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "نون خ" سریالی بود که فصل اول آن در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد و توجهات را به خود جلب کرد. فصل دوم این سریال پس از نوروز ۱۳۹۹ و در روزهای قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا روی آنتن شبکه اول سیما رفت. سریالی که بالافاصله پس از "پایتخت" پخش شد و با اقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. اما در نهایت این سریال هم سرنوشتی مشابه مجموعه پایتخت داشت و علی‌رغم تلاش دست‌اندرکاران، ساخت آن به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند و چند قسمت آخر پخش نشد.

نون خ از آن دسته سریال‌هایی بود که به سراغ مناطق خاص ایران رفت و کردها در محوریت داستان قرار گرفتند. لهجه‌های شیرین، لوکیشن‌های کم‌تر دیده شده و بازی‌های خوب در کنار داستان قوی موفقیت این سریال را رقم زدند. کارگردانی نون خ را سعید آقاخانی عهده‌دار بود و در نوشتن فیلمنامه هم نویسندگان را یاری می‌کرد. آقاخانی اصالتی کرد دارد و بخوبی با فرهنگ مردم خطه کرمانشاه و کردستان آشنا است؛ شاید عامل موفقیت این فیلم نیز همین باشد.

حتی این سریال توانست با نشان دادن جاذبه‌های طبیعی و میراث فرهنگی مناطق کردنشین ایران در کنار نمایشی از فرهنگ و آداب و رسوم به رونق گردشگری این منطقه کمک کند. یاری که البته شیوع کرونا جلوی آن را گرفت، اما قطعاً پس از پخش نون خ تعداد سفرها به کرمانشاه و کردستان افزایش می‌یافت.

حالا به نظر می‌رسد عوامل سریال قصد دارند تا فیلمبرداری فصل سوم را آغاز کنند. شاید مهم‌ترین اتفاق در این فصل اضافه شدن بهرام توکلی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح سینما به تیم نویسندگان مجموعه باشد. اتفاقی که قطعاً کمک شایانی به پویایی متن می‌کند و می‌تواند جلوی افت کیفیت سریال را در فصل سوم بگیرد. حالا امیر وفایی، بهرام توکلی و سعید آقاخانی تیم قوی نویسندگان فصل سوم نون خ را تشکیل می‌دهند.

از طرفی دیگر اکبر عبدی نیز به جمع بازیگران این فصل اضافه شده تا شیرینی و جذابیت دوچندانی به این اثر ببخشد. باید دید حضور عبدی در کنار سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شیدا یوسفی و چند تن دیگر از بازیگران کُرد چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

طبق گفته اکبر عبدی، فصل سوم نون خ که فیلمبرداری آن در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد، در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد در این زمان فصل بعدی سریال "پایتخت" پخش شود.

همچنان پایتخت که فصل ششم آن ناتمام ماند، سرنوشتی مبهم دارد و مشخص نیست که این تیم قصد ساخت فصل هفتم و یا حتی چند قسمت باقی مانده از فصل ششم را دارند یا خیر؟

کد خبر 443969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Vahid IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 2
    باید نویسنده هایی مثل برادران قاسم خانی،محسن تنابنده،حسن وارسته،رضا عطاران قصه این سریال رو بنویسند با این نویسنده ها خیلی بعید میدونم قصه و فیلمنامه جذابی از آب دربیاد و مثل دو فصل قبل مخصوصا فصل دو قصه و فیلمنامه اش کسل کننده و پر از سکانس های بی مزه و غیر ضروری و فاقد جذابیت میشه
    • حرف مفت ن IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      5 0
      حرف مفت نزن
  • ارتمیس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    نون خ خیلییی عالیی و جذاب بود