آیت‌الله صانعی نظریاتی را مطرح می‌کرد که برای برخی قابل پذیرش نبود

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مراجعی که اهل ابتکار هستند در برخی مسائل گاهاً نظرات ویژه‌ای دارند که شخصیت این افراد را برجسته می‌کند؛ آیت الله صانعی نیز در مباحثی مانند دیه انسان نظریات جدیدی را مطرح می‌کرد که برای برخی از افراد قابل پذیرش نبود.

سید رضا اکرمی در گفت گو با خبرنگار ایمنا پیرامون درگذشت آیت الله صانعی اظهار کرد: بعد از فوت آیت الله بروجردی در ابتدای دهه ۴۰ به قم رفتم و برای اولین بار آیت الله العظمی صانعی را در مدرسه فیضیه قم دیدم که با صدای بلند مشغول مباحثه بود. وی در طول زندگی خود گاهی بر مسند تدریس و گاهی بر کرسی قضاوت و خدمت بود.

وی افزود: آیت الله صانعی از اولین فقهای شورای نگهبان و قوه قضائیه بود که پس از سال‌ها خدمت به قم بازگشت و تحصیل خود را ادامه داد. من همیشه وی را در زمینه‌های مختلف فعال دیدم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مراجعی که اهل ابتکار هستند در برخی مسائل گاهاً نظرات ویژه‌ای دارند که شخصیت این افراد را برجسته می‌کند؛ مرحوم آیت الله صانعی نیز در مباحثی مانند دیه انسان نظریات جدیدی را مطرح می‌کرد که برای برخی از افراد قابل پذیرش نبود.

اکرمی خاطرنشان کرد: اگر در مباحث اجتهاد مبنا را قرآن و حدیث نبوی و علوی در نظر بگیریم به نظرات ویژه‌ای خواهیم رسید که آیت الله العظمی صانعی برخی از آنها را اعلام می‌کرد.

کد خبر 443946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.