۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
افزایش تولید ۳۶ کالای مهم در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از افزایش تولید ۳۶ قلم کالای دیگر در کنار خودرو در کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۴۴ کالای تولیدی مهم کشور در کنار افزایش تولید خودرو، ۳۶ قلم کالای دیگر از جمله افزایش تولید داشته‌ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه امیدواریم مشکلات ارزی و تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ کشور تا پایان سال برطرف شود، از افزایش تولید ۳۶ قلم کالای دیگر در کنار خودرو در کشور خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۴۴ کالای تولیدی مهم کشور در کنار افزایش تولید خودرو، ۳۶ قلم کالای دیگر از جمله فولاد، کانی‌های غیرفلزی، کاشی، سرامیک، سیمان، لوازم خانگی و پتروشیمی افزایش تولید داشته‌ایم.

وی در ادامه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: تأمین مواد اولیه و مشکلات ارزی از مهمترین این مشکلات است که تلاش شده با راهکارهایی این مشکلات را مدیریت کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امسال به سبب محدودیت‌های ارزی حاصل از صادرات نفت، فشار بر سامانه نیما زیاد شده است؛ از همین رو تلاش شده از ظرفیت تهاتر کالا این موضوع را تا حدی برطرف کنیم.

صالحی نیا تهاتر ارزی را با اولویت تأمین کالاهای اساسی و تأمین مواد اولیه صنایع پایه دانست و بیان کرد: انواع ورق‌های فلزی، مواد اولیه پتروشیمی، مس و آلومینیوم از جمله این کالاهاست. امیدواریم که مشکلات ارزی و تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ کشور تا پایان سال برطرف شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از افزایش دو برابری کمک‌های بلاعوض برای اجرای مشوق‌های جذب سرمایه گذار برای استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود برای جذب بیش از پیش سرمایه گذاران به این استان و سایر مناطق کمتر توسعه یافته کشور بهره‌گیری شود.

کد خبر 443888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.