طباطبائیان: نحوه برگزاری لیگ به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد

رئیس انجمن بوچیا گفت: برگزاری رقابت‌های لیگ به صورت حضوری یا مجازی به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین سیدمسعود طباطبائیان در خصوص اینکه با شیوع بیماری کرونا، سالن‌ها و مسابقات ورزشی تعطیل شد، اظهار کرد: هر رشته‌ای که بخواهد اردو یا رقابت‌هایی را برگزار نماید باید مجوز لازم را از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت کند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و به منظور حفظ سلامتی ورزشکاران‌مان، برای رقابت‌های لیگ به صورت حضوری منتظر تأیید و مجوز ستاد مبارزه با کرونا هستیم. در صورتی که این مجوز صادر شود، مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسابقات به صورت منطقه‌ای و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا سلامتی ورزشکاران با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: اگر مجوز رقابت‌ها صادر نشود، لیگ را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد تا انگیزه و سطح آمادگی ورزشکاران حفظ شود و برای حضور موفق در این مسابقات روند تمرینی خود را در منزل ادامه دهند.

رئیس انجمن بوچیا با اشاره به اینکه جلساتی را در خصوص برگزاری مسابقات با سازمان بهزیستی و مسئولین فدراسیون برگزار کردیم، تاکید کرد: اکنون منتظر اعلام نظر از سوی آنها هستیم تا با دریافت ابلاغ بتوانیم نحوه و زمان مسابقات را مشخص کنیم و با حامیان مالی نیز صحبت‌های لازم را انجام دهیم. از طریق فضای مجازی تمرینات ورزشکاران را پیگیری می‌کنیم و وضعیت آنها را زیر نظر داریم. در همین راستا و با حمایت فدراسیون، توانستیم با تهیه فیلم آموزشی این رشته با حضور رحیم دبیر انجمن، ورزشکاران‌مان را با آخرین تغییرات قوانین بوچیا آشنا کنیم و به دنبال تداوم تهیه و ارائه این فیلم‌ها هستیم. درباره تولید داخلی تجهیزات این رشته نیز با اسبقیان گفتگو کردیم و مقدمات کار را فراهم ساختیم. اکنون منتظر تائید رئیس فدراسیون برای هماهنگی نهایی و کسب مجوزهای لازم هستیم.

وی ادامه داد: ساخت توپ بوچیا بسیار اهمیت دارد. ورزشکاران و هیئت‌ها از تولید آن استقبال زیادی کردند. در سفرهایی که رئیس فدراسیون به هیئت‌های استانی داشت، ورزشکاران درخواست‌های خود را در این زمینه با اسبقیان مطرح کردند که امیدوارم با تولید آن بتوانیم هرچه سریع‌تر فضا را برای دسترسی ورزشکاران به تجهیزات این رشته مهیا کنیم.

رئیس انجمن بوچیا خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم تا پایان سال جاری با حمایت مسئولان فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک و سازمان بهزیستی برنامه‌ها و اهداف انجمن را عملیاتی کنیم.

کد خبر 443855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.