تاریخ شفاهی ایران به سراغ سینما می‌رود

شهرام میراب اقدم کارگردان مجموعه مستند تاریخ شفاهی سینمای ایران به ارایه توضیحاتی درباره این مستند پرداخت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز مستند سوره، شهرام میراب اقدم، کارگردان مجموعه مستند تاریخ شفاهی «سینمای ایران» در رابطه با روند تولید این پروژه گفت: این مجموعه توسط مرکز مستند سوره در هفت فصل در دست تولید است که تاکنون ضبط و تدوین اولیه سه فصل از آن به پایان رسیده است و در حال صداگذاری، تصحیح و ضبط گفتار متن اثر هستیم.

وی تصریح کرد: فصل اول نگاهی گذرا به سینمای پیش از انقلاب تا اواسط سال ۱۳۶۲ دارد. فصل دوم از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۲ را بررسی می‌کند و در فصل سوم به سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ می‌پردازیم.

میراب اقدم افزود: در سه فصل اول این مجموعه مستند با افرادی چون علیرضا داوودنژاد، سیروس الوند، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، سیدمحمد بهشتی، فخرالدین انوار، محمدعلی نجفی، مرحوم خسرو سینایی، علیرضا رئیسیان و تنی چند از هنرمندان و مدیران گفتگو شده است.

این کارگردان مستند تاکید کرد: البته به لحاظ زمانی هر فصل متغیر است چراکه سعی کردیم به جهت جلوگیری از گسست محتوایی جریان سینمای را براساس دوران‌های مدیریتی آن پرداخت کنیم. این مستند در واقع مروری بر عملکرد مدیران سینمایی و روند شکل‌گیری تشکل‌های سینمایی است و در واقع تاریخی کاملاً شفاهی از آنچه سینمای ایران با آن روبرو بوده است را روایت می‌کنیم.

میراب اقدام در پایان اظهار کرد: هم اکنون به صورت موازی در حال ضبط چهار فصل دیگر این مستند هستیم و فیلمبرداری آن آغاز شده است. امیدوارم بتوانیم تا اواخر سال جاری از سه فصل اول این مستند رونمایی کنیم و در سال آتی نیز چهار فصل دیگر را به اتمام برسانیم.

کد خبر 443796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.